Par atsevišķiem pārkāpumiem naudas sodi būs mazāki, bet ļaunprātīgu rīcību plānots sodīt bargāk nekā līdz šim, klāstīja dienesta pārstāvji.
Par mazāk smagiem darba un atpūtas laika režīma pārkāpumiem sodus paredzēts samazināt, bet ļoti smagus sodus piemēros par pārkāpumu slēpšanu. Piemēram, tas attieksies uz gadījumiem, kad dati uz tahogrammas dažādu iemeslu dēļ nav salasāmi, izmantota neatbilstoša tipa tahogramma vai, ja nepamatoti lietotas vairākas tahogrammas vai vadītāja kartes.
Par būtiskiem pārkāpumiem sods paredzēts ne tikai transportlīdzekļa vadītājam, bet arī viņa darba devējam. Piemēram, ja vadītājs nepārtraukti vadījis transportlīdzekli 30 līdz 90 minūtes ilgāk, nekā atļauts, vadītājam sods plānots robežās no 30 līdz 50 latiem, bet pārvadātājam - no 50 līdz 150 latiem.
"Arī darba devēji ir līdzatbildīgi par satiksmes drošību un savu darbinieku rīcību uz ceļa. Arī viņiem ir jānodrošina, lai šoferi ir izgulējušies, atpūtušies un noguruma dēļ neapdraud citu cilvēku veselību un dzīvību," norādīja Juridiskās komisijas priekšsēdētāja Ilma Čepāne.