Aviokompānijas airBaltic parāds lidostai Rīga ir aptuveni 7 – 8 miljonu latu apmērā. Parāda dēļ lidosta pērn strādājusi ar zaudējumiem 3 miljonu latu apmērā. A.Damlics norādīja, ka ir sākts viens tiesas process un uzņēmumam iesniegti vairāki mierizlīgumi.
Valdes loceklis skaidroja, ka daļēji valsts īpašumā esošais uzņēmums ilgstoši ir parādā gan par telpu īri, gan komunālajiem maksājumiem. “Vienai ēkai rēķinus par siltumu viņi nav maksājuši četrus gadus,” konstatēja lidostas pārstāvis, vienlaikus norādot, ka šo faktu lidostas darbinieki atklāja tikai pagājušajā gadā.
“Viņiem ir finansiālas grūtības, ja viņi nespēj pat tekošos rēķinus samaksāt,” par uzņēmuma finansiālo stāvokli izteicās A.Damlics.
“Mēs ļoti strādājam, lai noregulētu šīs attiecības,” bilda A.Damlics, skaidrojot, ka 66% pasažieru apkalpo tieši airBaltic. Lidostas vadība tomēr nav atmetusi cerības atgūt kavētos maksājumus.
Uz jautājumu, vai tas ir normāli, ka viens valsts uzņēmums ir parādā otram, A.Damlics apgalvoja, ka “protams, tas nav normāli”. “Krišjānim Peteram nevajadzēja ļaut, ka tie parādi tā aug,” skaidroja lidostas pārstāvis.
A.Damlics norādīja, ka iemesls pasažieru garājām rindām lidostā ir tas, “ka attīstībā 4 gadus nekas nav darīts”.
Bijušā satiksmes ministra Aināra Šlesera (PLL) plānus lidostā Rīga apkalpot 30 miljonus pasažieru A.Damlics nodēvēja par “skicēm” un “tikai par idejām”. “Mēs gribētu piesaistīt 10 līdz 20 miljonus pasažieru, tomēr tas nenotiks ne tuvākā gada, ne tuvāko divu gadu laikā. Tas prasīs daudz ilgāku laiku,” par iecerēm stāstīja valdes loceklis.
A.Damlics vienlaikus piekrita, ka lidosta jāattīsta pakāpeniski un jāveicina tranzīta pasažieru politika.
A.Damlics pieļāva, ka lidostas zaudējumu samazināšanas dēļ varētu atlaist uzņēmuma darbiniekus. “Senāk lidostā bija 7 departamenti, tagad ir 12. Gandrīz divreiz ir palielinājies departamentu skaits, palielinājies direktoru skaits un vietnieku skaits,” norādīja A.Damlics. Valdes loceklis apgalvoja, ka algu samazinājums varētu skart tieši “baltās apkaklītes”.
Uz jautājumu, vai pieaugošās degvielas cenas varētu ietekmēt arī biļešu cenas, A.Damlics prognozēja, ka pasažierus izmaiņas varētu skart minimāli. “Cik man ir zināms, aviokompānijas slēdz ilgtermiņa līgumus ar degvielas kompānijām, kas nosaka ilgākā laika periodā nemainīgu cenu,” precizēja lidostas pārstāvis.
Runājot par lidostas attīstību un kapacitātes palielināšanu, A.Damlics minēja, ka termināļa paplašināšanas darbus varētu sākt jau šī gada augustā. Tomēr skaidri zināt to varēšot tikai pēc 22. martā paredzētās komisijas sēdes.