Reaģējot uz publiski izskanējušajiem apgalvojumiem par iespējamo sankciju pret Krieviju apiešanu, kādā no Ventspils ostā strādājošajiem termināļiem jaucot no Krievijas ievestu degvielu ar citas valsts izcelsmes degvielu, VID veicis pārbaudi.
VID norādīja, ka Eiropas Savienība patlaban nav noteikusi sankcijas Krievijas degvielai, bet vienlaikus pārbaudē konstatēts, ka Ventspils ostā ar kuģiem dīzeļdegviela laikā no 1.janvāra līdz 22.martam ievesta no Somijas, Zviedrijas, Krievijas ostām.
Šajā pašā periodā viens kuģis ar vienā no Ventspils ostas termināļiem iekrautu degvielu ir devies uz ASV, dokumentos norādot, ka šai degvielai ir ārpussavienības preču statuss.
VID aktīvi strādā, lai novērstu jebkuru mēģinājumu apiet pret Krieviju vai Baltkrieviju noteiktās Eiropas Savienības sankcijas, kas ieviestas reaģējot pret Krievijas iebrukumu Ukrainā.
Tāpat VID atgādināja, ka pēc 2022.gada 16.aprīļa būs aizliegts nodrošināt piekļuvi ostām Eiropas Savienības teritorijā ikvienam kuģošanas līdzeklim, kas reģistrēts ar Krievijas karogu.
Visi trīs termināļi, kas Ventspils ostā nodarbojas naftas produktu pārkraušanu, - AS "Ventbunkers", SIA "Ventall termināls" un SIA "Ventspils nafta termināls" jau trešdien aģentūrai LETA noliedza, ka būtu jaukuši Krievijas dīzeļdegvielu ar citas izcelsmes produktu.
Iepriekš "Bloomberg" vēstīja, ka Eiropas enerģētikas uzņēmumi meklē aplinku ceļus, lai saglabātu Krievijas jēlnaftas plūsmu, vienlaikus publiski atsakoties no sadarbības ar Krieviju. Naftas tirgū esot parādījies "Latvijas maisījums" - dīzeļdegviela, kas izskatās kā risinājums, lai piegādātu Krievijas produktu, kas sajaukts ar citas izcelsmes produktu. Kā vieta, kur notiek sajaukšana, "Bloomberg" publikācijā bija minēta Ventspils.