Ne visiem lidošana ir patīkamākais laika pavadīšanas veids, it īpaši, ja starp pasažieriem ir raudulīgi mazuļi, savas spējas pārvērtējuši ceļabiedri vai tādi, kas pauž neapmierinātību ar itin visu.
Daudzkārt šajās situācijās spēj palīdzēt stjuarts – gan ar psiholoģiski vērtīgu padomu, gan nomierinot pārāk jautrus vai bēdīgus prātus. Tiesa, ar mazu bērnu sliktas audzināšanas vai pašsajūtas izraisītiem niķiem ir jātiek galā šo atvašu vecākiem vai pavadoņiem. Taču potenciālajam pasažierim jau uz zemes ir iespējams laikus parūpēties, lai lidojums kļūtu patīkamāks. Lidsabiedrības nodrošina daudzus papildu servisus - piemēram, pavadoņa servisu bērniem, kuri ceļo bez vecākiem, papildu pakalpojumus lidostā, kas nodrošina pasažierim iespēju ātrāk veikt drošības kontroli, tāpat arī dzīvnieku pārvadāšanu, sporta ekipējuma transportēšanu.
Kā papildu pakalpojumu lidsabiedrības lidojuma laikā piedāvā iegādāties arī dažādas uzkodas. Bet ko darīt, ja negaršo šādas uzkodas, ja lidojums ir garāks vai paredzēts laikā, kad noteikti gribas ēst? Latvijas lidsabiedrība AirBaltic norāda, ka ir pirmā aviokompānija pasaulē, kas piedāvā pilnībā personalizēt maltītes, ievērojot ceļotāju vēlmes, kā arī diētas, medicīniskos un reliģiskos apsvērumus. Pasažieri biļešu iegādes laikā vai pēc tās var izvēlēties un pasūtīt maltīti jau pirms lidojuma.
Citi vērtīgi ceļošanas padomi un ne tikai - www.diena.lv/dienacelo.