Ilgtspējīgu paradumu pamatā ir princips tērēt mazāk un pārdomāti, visus savus pirkumus un paradumus vērtējot no kvalitātes un ilgtermiņa aspekta. Ilgtspējīga izvēle var nozīmēt lielākus tēriņus šodien, taču ilgtermiņā efekts ir gluži pretējs. Piemēram, energoefektīva prece iegādes brīdī var maksāt dārgāk, taču tās izmaksas visā kalpošanas periodā ir mazākas un lietošana – videi draudzīgāka. Turklāt papildus ietaupījumam ģimenes budžetā jāņem vērā arī šādu ierīču pievienotā vērtība. Piemēram, energoefektīva trauku mazgājamā mašīna var palīdzēt ietaupīt vairāk resursu nekā roku darbs: ja traukus mazgā katru dienu, trauku mašīna pretstatā 10 minūtes ilgai mazgāšanai ar rokām ļauj ietaupīt 400 litru ūdens nedēļā jeb 21 000 litru ūdens gadā.
Zaļais dzīvesveids ir izvēle, taču tas nebūt nav tik sarežģīti, kā varētu šķist. Sāc ar mazumiņu: samazini dušā pavadīto laiku; aizver ūdens krānu, kamēr tīri zobus; atvieno no elektrības ierīces, kuras nelieto; iepērcies, izmantojot atkārtoti lietojamus maisiņus.
Daudz tiek runāts arī par energoefektīvu mājokli, it sevišķi aizvadītās ziemas kosmisko apkures un elektrības rēķinu kontekstā. Ja šķiet, ka mājā darbojas kāda ierīce, kas pastiprināti "zog" elektrību, to var izmērīt, izmantojot enerģijas patēriņa mērītāju.
Ne visu mēs varam ietekmēt, taču dažas izvēles ir vērts kārtīgi apsvērt un mēģināt ietaupīt. Vasarā, kad ir gaišāks, siltāks un kopumā dzīve rādās priecīgākās krāsās, jaunus ilgtspējas paradumus ir vieglāk ieviest.
Nedrīkst aizmirst, ka pieprasījums rada piedāvājumu. Iegādājoties pārtiku, mājsaimniecības preces, elektroierīces un apģērbu, mēs katrs varam izdarīt videi iespējami draudzīgāko izvēli un parādīt ražotājiem, ka cilvēku paradumi mainās un rodas pieprasījums pēc ilgtspējīgām precēm. Mūsdienās uzņēmējiem ir svarīgi īstenot ilgtspējas mērķus ne tikai tāpēc, ka tas ir pašsaprotams ceļš, kā veidot labāku planētas nākotni, bet arī tādēļ, ka tas ir svarīgi klientiem. Produktu ilgtspēja, to ražošanas un piegādes veids var izrādīties noteicošais faktors, kāpēc klients izvēlas tieši to, nevis citu ražotāju. Jo vairāk cilvēku ikdienā izvēlēsies ilgtspējīgas preces un pakalpojumus, jo plašāks un līdz ar to pieejamāks būs to klāsts. Tas attiecas uz visām jomām – no pārtikas līdz modei, no elektropreču izvēles līdz ceļošanai. Vienmēr jau var kaut mazliet, bet vēl zaļāk.