Transporta un loģistikas nozarē ir daudz uzņēmumu, kuri pazūd darbības pirmajos 3 gados. Kas ir Jūsu veiksmes atslēga jau 10 gadus?
SIA Vervo tika radīts krīzes augstākajā punktā, kad transporta nozarē daudzi uzņēmumi pārtrauca darbību, kas sekmēja to, ka daudzi klienti meklēja jaunus sadarbības partnerus starptautisko kravu pārvadājumu jomā. Ar iepriekš uzkrāto pieredzi klientu servisā transporta un loģistikas nozarē, sapratu, ka varu konkurēt, piedāvājot labākus nosacījumus. Otrs stūrakmens SIA Vervo attīstībā ir nepārtrauktas investīcijas tehnoloģijās un loģistikas speciālistos, kas ir uzņēmuma vērtība ar savām zināšanām un plašo sadarbības partneru loku.
Vai var teikt, ka ilgtermiņa domāšana nodrošina attīstību?
Noteikti, jo tikai pateicoties šāda vieda domāšanai mēs šajā nozarē ne tikai esam izdzīvojuši, bet arī attīstāmies un starptautiskie kravu pārvadājumi ir joma, kur jauni pakalpojumi tiek attīstīti nepārtraukti. Kā beidzamo var minēt kravu izsekošanu neatkarīgi no kravas lieluma, kas ir svarīgi gadījumos, ja tiek izmantoti termināļi. Klients tikai ar vienu klikšķi var redzēt karti, ar reāllaika datiem. Ja runājam par kravas loģistiku, tad lai nodrošinātu kravu pārvadājumus no A līdz Z esam ieviesuši arī kravas iekraušanas un izkraušanas pakalpojumu, kas nodrošina ērtus loģistikas risinājumus mūsu klientiem.
Kas ir pašreiz aktuālākie jautājumi autotransporta pārvadājumos?
Uz šo jautājumu nav viennozīmīgas atbildes, bet aktualitāšu skaitā noteikti ir OCTA polišu un degvielas cenu pieaugums, ko mēģinām kompensēt ar savu iekšējo resursu optimizēšanu, lai mūsu klientiem starptautiskie kravu pārvadājumi nesadārdzinātos. Otra aktualitāte ir 45 h atpūtas pauze, kura ir jāpavada viesnīcā, balstoties uz EU regulu, kas praksē jau ir ieviesta Francijā, Vācijā, Beneluksa valstīs un drīzumā arī Dānijā. Attiecīgi plānojot kravu pārvadājumus, tas ir jāņem vērā, lai piegādes termiņi nesadārdzinātos un piegādes būtu laikā.
Kādu redzat SIA Vervo nākotni?
Ņemot vēra mazo vadības komandu, lēmumi par attīstības jautājumiem tiek pieņemti operatīvi un viens no tādiem ir Polijas tirgus apgūšana, ar pārstāvniecības atvēršanu Varšavā. Starptautiskie kravu pārvadājumi uz un no Polijas ir otrs populārakais virziens (red. piez. - pēc SIA Vervo pārvadājuma datiem). Lai nodrošinātu vēl augstāku servisu gan mūsu Latvijas, gan Polijas klientiem, tas ir loģisks attīstības solis. Protams, tiks investēts inovatīvās tehnoloģijās, kas atvieglos kravu pārvadājumu organizēšanu no pasūtījuma iesniegšanas līdz CMR pavadzīmju saņemšanai.
Šīs vasaras sākumā nevarēja nepamanīt Jūsu iniciatīvu #transporta spēlēs. Kā radās ideja par šāda pasākuma organizēšanu?
Ja godīgi, impulsīvi, bet ar skaidru vīziju, sapulcēt starptautiskos kravu pārvadātājus un neformālā gaisotnē apspriest transporta un loģistikas nozares aktualitātes gan ar Latvijas Auto, gan ar Autotransporta Direkcijas vadību. Uzskatu, ka mērķi sasniedzām un jau nākamajā gadā transporta spēles pārtaps par transporta dienām, un daudz plašākā mērogā ar dzelzceļa, jūras un avio kravu pārvadātāju līdzdalību.
Attīstība prasa arī cilvēkresursus. Kā Jūs vērtējat darba tirgu Latvijā?
Ja skatāmies uz jauniešiem, kas ir nākuši uzreiz pēc universitātes, tad atlase varētu būt 1 no 5, kam ir potenciāls un gribēšana sevi pierādīt, kā arī ir morāli gatavi strādāt intensīvos darba apstākļos. Par šiem skaitļiem nav gandarījuma, jo pie mums praksē visu laiku ir aptuveni 3 līdz 5 studenti un tikai dažiem piedāvājam pēc prakses darba līgumu. Ja skatās uz darba tirgu, tad jāatzīst, ka pašreizējā situācijā darbiniekus atrast ir sarežģīti. Prasības uz atalgojumu ir sākot no 1000 EUR, bet potenciālais darbinieks pat savu CV nemāk korekti sagatavot un par motivācijas vēstulēm nemaz nerunājot. Te gan jāpiebilst, ka tie, kas ir gatavi strādāt un atbilst mūsu vajadzībām, paliek uz ilgu laiku. Starptautiskie kravu pārvadājumi ir joma, kur gadu laikā uzkrātā pieredze ir tas, kas nodrošina arī labu atalgojumu.
Noslēgumā. Kā vērtējat Rail Baltic ietekmi uz transporta un loģistikas nozari?
Pirms pāris nedēļām par šo jautājumu izvērtās gara un produktīva diskusija ar LAFF ģenerālsekretāru Aivaru Gulbi, jo pašreizējā situācijā, pie plāna, ka būs divi sliežu ceļi tad domāju, ka kravu pārvadājumi būs galvenais Rail Baltic ienākumu avots, bet pašreizēja redakcijā uzsvars tiek likts uz pasažieru pārvadājumiem. Pārrunājot šo jautajumu ar starptautisko kravu pārvadātājiem, ir indikācijas, ka, ar Rail Baltic, kombinētajos kravu pārvadājumos dzelzceļam plus kravas automašīnām ir nākotne. Tīri ekonomiski apsvērumi, jo izmaksas par vienu kilometru ar dzelzceļu samazināsies un laiks, kas jāpavada ceļā arī būs mazāks, jo nav jāievēro atpūtas pauzes.
Rīga, 2018 gada 29. augusts
SIA Vervo