Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +19 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 27. jūnijs
Malvīne, Malvis

Ko ietekmē mūsu kredītvēsture saņemot dažādus finanšu pakalpojumus

Saņemot finanšu pakalpojumus, viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē gan izredzes saņemt pakalpojumu, gan nosacījumus, ar kādiem pakalpojums tiek saņemts, ir kredītvēsture. Jo labāka kredītvēsture – jo mazāk šķēršļu pakalpojuma saņemšanai! Sabojāt kredītvēsturi nav pārāk sarežģīti, tomēr uzlabot to gan, tādēļ pret to vajadzētu izturēties atbildīgi, vienmēr rūpīgi izvērtējot katra finansiālā pakalpojuma nepieciešamību un iespējas par to norēķināties. Ko ietekmē mūsu kredītvēsture saņemot dažādus finanšu pakalpojumus? Par to lasiet šī raksta turpinājumā!

Kas ir kredītvēsture?

Kredītvēsture ir personas finansiālo saistību pārskats, kurā apkopotas gan visas aktīvās, gan jau izpildītās saistības – periodi, kad izmantoti aizdevumi, saistību apmērs, aizdevēja nosaukums un citi faktori. Papildu tam kredītvēsturē atspoguļota arī personas maksājumu disciplīna, respektīvi, vai persona godprātīgi atmaksājusi aizdevumu, vai ir kādas parādsaistības un kāds ir to apjoms.

Jāņem vērā, ka kredītvēsturi ietekmē ne tikai banku un nebanku saistības, bet arī sadarbība ar dažādiem pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, komunālo pakalpojumu sniedzējiem, elektroenerģijas tirgotājiem, mobilo sakaru un interneta kompānijām.

Kredītvēsture sāk veidoties ar brīdi, kad persona noformē pirmo finanšu pakalpojumu, tādēļ tām personām, kas jau izmantojuši kādu finanšu pakalpojumu un godprātīgi par to norēķinājušies, kredītvēsture būs labāka nekā tām personām, kuras nekad nav izmantojušas finanšu pakalpojumus.

Informācija par personas kredītvēsturi tiek apkopota automātiski, tādēļ, saņemot finanšu pakalpojumu, nav nozīmes sniegt par sevi nepatiesus datus - mūsdienās ikvienam uzņēmumam ir sistēma ar savu klientu kredītvēsturēm, turklāt pieejami arī dažādi reģistri ar apjomīgāku informāciju par personas kredītvēsturi.

Ko ietekmē mūsu kredītvēsture, saņemot dažādus finanšu pakalpojumus?

  • Naudas aizdevumi

Pirms tiek izsniegts naudas aizdevums, gan banku, gan nebanku aizdevēji pārbauda personas kredītvēsturi. Negatīvas kredītvēstures gadījumā var tikt noteikti neizdevīgāki aizdevuma nosacījumi, piemēram, augstāka procentu likme, pirmā iemaksa un/vai komisijas maksa vai aizdevuma piešķiršana var tikt atteikta.

  • Aizdevumu apvienošana jeb pārkreditācija

Ir situācijas, kad persona izmantojusi vairākus aizdevumus vienlaicīgi, tādējādi radot pamatīgu finanšu slogu – šādās situācijās lielisks risinājums ir aizdevumu apvienošana jeb pārkreditācija. Lai apvienotu esošos aizdevumus, ir jāpiesakās jaunam aizdevumam, un, izskatot pieteikumu, atkal tiek izvērtēta personas kredītvēsture. Negatīvas kredītvēstures gadījumā var tikt noteikta augstāka procentu likme vai aizdevumu apvienošana var tikt atteikta.

  • Mājokļa iegāde

Ne visiem pieejamas finanses, lai iegādātos mājokli, līdz ar to mājokļa iegādei tiek izmantots, piemēram, hipotekārais kredīts. Tāpat kā jebkura cita aizdevuma gadījumā, tiks pārbaudīta personas kredītvēsture. Negatīvas kredītvēstures gadījumā aizdevējs var atteikt aizdevumu, līdz ar to būs jāatsakās no mājokļa iegādes vai noteikt augstākas procentu likmes, pirmo iemaksu un/vai komisijas maksu, kas pamatīgi sadārdzinās mājokļa iegādi.

  • Mājokļa īrēšana

Lai mājokļa īpašnieks būtu drošs, ka īrnieks ir maksātspējīgs un godprātīgs, vienojoties par mājokļa izīrēšanu, var tikt pieprasīta īrnieka kredītvēsture. Negatīvas kredītvēstures gadījumā īpašniekam var rasties šaubas par darījumu un/vai var tikt noteikta lielāka pirmā iemaksa.

  • Preču iegāde līzingā

Ne visiem pieejamas finanses, lai iegādātos preci uzreiz, līdz ar to tiek izmantota tāda iespēja kā preces iegāde līzingā. Pirms tiek noformēts līzinga līgums, tiek izvērtēta personas kredītvēsture. Negatīvas kredītvēstures gadījumā var tikt noteikta lielāka pirmā iemaksa vai preces iegāde līzingā var tikt atteikta.

  • Komunālo pakalpojumu saņemšana/ mobilo sakaru un interneta saņemšana

Pirms tiek sniegts pakalpojums, komunālo pakalpojumu uzņēmumi, ieskaitot gāzes, ūdens un elektroenerģijas tirgotāji, kā arī mobilo sakaru un interneta kompānijas var pārbaudīt personas kredītvēsturi. Negatīvas kredītvēstures gadījumā šo pakalpojumu saņemšana visbiežāk netiek atteikta, tomēr var tikt noteikts drošības maksājums.

  • Apdrošināšanas polises iegāde

Apdrošināšanas kompānijas var izmantot kredītvēsturi, lai noteiktu polises cenu. Negatīvas kredītvēstures gadījumā apdrošināšanas polise var būt dārgāka. 

  • Kredītkartes saņemšana

Kredītkarte ir norēķinu karte, kuru var izmantot, lai norēķinātos par precēm un pakalpojumiem. Izmantojot kredītkarti, banka aizdod klientam naudu – klients to var lietot, taču pēc tam nauda ir jāatmaksā ar procentiem. Negatīvas kredītvēstures gadījumā var tikt noteikts mazāks limits, augstākas procentu likmes vai kredītkartes saņemšana var tikt atteikta.

Kā pārbaudīt savu kredītvēsturi?

Savu kredītvēsturi iespējams pārbaudīt kredītreģistru mājaslapās, piemēram, www.manakreditvesture.lv vai kredītinformācijas biroja mājaslapā https://www.crefobirojs.lv/. Lai atvērtu savu kredītvēsturi, sākumā nepieciešams autentificēties mājaslapā, izmantojot bankas datus. Ņemiet vērā un atcerieties – kredītvēstures pārbaude bez maksas iespējama vien divas reizes gadā!

Jūsu nākotne un labklājība ir tikai un vienīgi Jūsu paša rokās! Atcerieties, ka nepieciešamība pēc aizdevuma var būt pēkšņa un sabojāt savu kredītvēsturi ir daudz ātrāk un vienkāršāk nekā to uzlabot, tādēļ esiet atbildīgs un vienmēr rūpīgi izvērtējiet savas iespējas godprātīgi atmaksāt ikvienas finansiālās saistības! Pozitīva kredītvēsture ne tikai atvieglos dažādu finanšu pakalpojumu saņemšanu, bet arī nodrošinās labu finansiālo tēlu. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli

Nebaidies pasākumus organizēt radoši!

Pasākumu organizēšana vienmēr ir izaicinājums – tik daudz kas jāpagūst, jāizplāno, jāpārliecinās, lai viesi ne tikai saņēmuši visu gaidīto informāciju, bet arī jūtas izklaidēti, nevis garlaikoti. Labs...

Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti