Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 7. novembris
Lotārs, Helma

Iedrošinājums digitalizēties

Sabiedrības attīstība šodien vairs nav iedomājama bez tehnoloģijām, kas, protams, vedina arī uzņēmumus pielāgot savas mārketinga stratēģijas tehnoloģiju attīstībai. Tehnoloģiju straujā attīstība liek cilvēkiem pielāgot ne tikai savu ikdienu, bet arī darbu digitālās vides sniegtajām iespējām, kas atstāj būtisku ietekmi uz topošo un jauno uzņēmēju darbību, un uzņēmumu izaugsmi.

Viens no šī brīža veiksmīgākajiem piemēriem, kas attiecināms uz jaunuzņēmumiem, kas atbalsta un ceļ digitālo vidi Latvijā, ir digitālā mārketinga apmācību centrs Digital Journey, kas šobrīd veiksmīgi tirgū darbojas gandrīz divus gadus. Mārketinga apmācību centra Digital Journey komandas misija ir attīstīt un, kā pati kompānija min, “digitalizēt” cilvēku prasmes, lai ikviens digitālā mārketinga entuziasts – uzņēmuma vadītājs, darbinieks, students vai mārketinga speciālists – sasniegtu savus vēlamos mērķus, prasmīgi pielietojot dažādus digitālā mārketinga instrumentus, kas ir atbilstoši izveidotajai mārketinga stratēģijai. “Mēs nebaidāmies dalīties ar zināšanām un svarīgu informāciju un darīt visu iespējamo, lai sasniegtu mūsu lielo mērķi – padarīt Latviju par digitālā mārketinga lielvalsti!” Lai iedrošinātu topošos un jaunos uzņēmējus, un mācīties gribētājus pilnveidot savas zināšanas par digitālo mārketingu un kļūt drosmīgākiem, digitāli attīstoties, uz sarunu tika aicināts viens no Digital Journey vadītājiem Egils Boitmanis.

Egils Boitmanis ir dibinājis start-up uzņēmumus – Digital Journey un reklāmas aģentūru Infinitum8. Šajos uzņēmumos viņš ieņem akcionāra lomu un ikdienā vada šo uzņēmumu direktorus. Pats uzņēmējs sevi dēvē par digitālā mārketinga entuziastu un uzsver, ka zināšanu pilnveidošana ir neatņemama sastāvdaļa, lai efektīvi un pilnvērtīgi strādātu. Viņš uzsver, ka tas ir tikpat svarīgi, kā nepieciešamība elpot. Ja agrāk kvalitatīvas zināšanas konkrētā jomā nodrošināja darbu, tad mūsdienās vairumā gadījumos tas vairs nestrādās, jo lielu daļu aktivitāšu cilvēku vietā spēj paveikt datori vai elektroniskās programmas, tāpēc nemitīga attīstīšanās un sevis pilnveidošana ir tik būtiska.

Start-up uzņēmums Digital Journey piedāvā digitālā mārketinga apmācības klātienē nelielām cilvēku grupām, tādējādi sniedzot zināšanas par dažādām digitālā mārketinga tēmām. Interesējoties, kā radusies ideja par tik specifiska uzņēmuma izveidi un motivācija jaunas kompānijas dibināšanā, Egils atbild: “Tajā brīdī, kad es veidoju uzņēmumu, mani aktīvi bija laiks un zināšanas. Galvenais iemesls šo uzņēmumu izveidei no emocionālā viedokļa bija tas, ka mani vienkārši fascinēja mārketinga problēmu risināšana, bet ja skatāmies no racionālās puses, tad nepastāvēja nepieciešamība pēc lielām sākuma investīcijām.”

Egils investē sava jaunuzņēmuma attīstībā, jo ir pārliecināts, ka visam ir nepieciešama nemitīga izaugsme, lai neveidotos stagnācija. Viņš skaidro: “Jautājums ir, cik daudz Tu ieguldi – vai tas ir 0,1% no ieņēmumiem, 1% vai 20% no ieņēmumiem, kas atkarīgs no tā, kādā industrijā atrodies.” Viņaprāt, būtiski ir izvērtēt, vai ieguldījums ir atbilstošs, tādējādi katrā situācijā meklējot zelta vidusceļu. Kad ieguldīts ir par maz, pastāv iespēja, ka konkurenti apsteigs, un tas ir pamanāms tikai tad, kad jau ir par vēlu. Savukārt, ja tiek ieguldīts par daudz, pastāv iespēja, ka tiks zaudēta peļņa, attīstot ko tādu, kas konkrētajā brīdī nemaz nav bijis nepieciešams. Jebkuram uzņēmumam būtiski ir izvērtēt divus galvenos faktorus – vai uzņēmumā viss darbojas tā, kā būtu nepieciešams un vai konkurenti spēj attīstīties straujāk.

Pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar Google, apmācības Digital Journey vada Google serticficēti treneri. Egils Boitmanis min, ka sadarbība ar Google ir pastāvējusi visu uzņēmuma darbības laiku. Kā zināms, Latvijā un citviet pasaulē, Google ir lielākā un populārākā meklētājprogramma. Tirgū Google ir atpazīstams kā starptautisks tehnoloģiju uzņēmums, kas specializējas ar internetu saistītos pakalpojumos un produktos. Šī starptautiskā uzņēmuma darbiniekiem un dibinātājiem ir nepieciešams kādā veidā nodot zināšanas arī Latvijas iedzīvotājiem, lai rastos labāka izpratne par to, kā lietot šo rīku, un tādējādi izveidojās veiksmīga sadarbība starp Google un Digital Journey. “Google uzrunāja mūs, Digital Journey darbiniekus, ar mērķi, lai tieši mēs būtu, tā teikt, “karoga nesēji,” skaidro Egils. “Viņi saskatīja mūsu entuziasmu – to, kā mēs nesavtīgi gājām un runājām konferencēs, stāstījām citiem, kā rīkoties ar konkrēto rīku. Mēs gribējām, lai cilvēki iegūst pēc iespējas labākus rezultātus, izmantojot šos rīkus, un Google to novērtēja,” par uzņēmuma dibināšanas aizkulisēm teic digitālā mārketinga centra dibinātājs.

Novērojot pēdējā laika tendences Latvijā attiecībā uz digitālā mārketinga rīku izmantošanu biznesa stratēģiju veidošanā, Egils uzskata, ka notiek strauja attīstība, taču joprojām iespējamas ievērojamas izaugsmes iespējas: “Pirmkārt, svarīgas ir gan zināšanas, gan arī to pareiza pielietošana, jo informācija ir viena klikšķa attālumā. Otrkārt, mēs esam maza valsts, kurā dzīvo nepilni divi miljoni iedzīvotāju un tie dati, kas mums ir pieejami, nav tik ļoti izsmeļoši, ko varētu teikt, piemēram, par Amerikas Savienotajām Valstīm, kur ir vairāk nekā 300 miljoni iedzīvotāju, un pieejamā informācija ir ļoti precīza.” Viņaprāt, latvieši stratēģijas veido, balstoties uz emocijām, nevis uz datiem. Svarīgi tomēr lēmumu pamatot, vadoties pēc precīziem datiem, nevis pēc sajūtām vai intuīcijas, un tad situācija Latvijā ar digitālā mārketinga rīku pielietojumu un izmantošanu biznesa stratēģijās attīstītos straujāk, kas veicinātu arī uzņēmumu ilgtspējīgu darbību.

Par uzņēmuma darbību runājot, Digital Journey plāns nākotnē ir izmērīt sava uzņēmuma rentabilitāti, kurā tiktu analizēti ienākumi uz katru darbinieka stundu. Ar šī rīka palīdzību uzņēmumam būtu iespēja uzlabot savu produktivitāti. Egils pamato: “Produktivitātes mērījumi atklāj to, cik daudz stundas tiek pavadītas konkrēta darba veikšanai attiecībā pret to, kādi ir saņemtie rezultāti. Ar digitālajiem rīkiem var daudz ātrāk veikt konkrētus procesus, līdz ar to samazinās nepieciešamais darba stundu skaits, kuras mēs varam virzīt, piemēram, uz ražošanu, kā rezultātā, uzlabojot produktivitāti.” Uzņēmējs kā piemēru min ikdienā bieži sastopamu situāciju – ar digitālo rīku palīdzību, piemēram, tikšanās vietā, lai taupītu laiku, ērti var izmantot digitālo konferenci, kam nav nepieciešams veikt individuālos pierakstus, aprēķinus, kurus pēc tam būtu jānosūta prom un jāsalīdzina, jo to visu var izdarīt vienlaicīgi, vienā failā – online jeb tiešsaistes vidē. Tā ir viena no digitālā laikmeta priekšrocībām šodien. Izmantot šīs priekšrocības vai nē - tas ir katra paša ziņā.

Atbildot uz jautājumu, kāpēc Latvijas kompānijām attīstīties un veicināt digitālo transformāciju Latvijā, atbilde ir pavisam vienkārša - apgūstot zināšanas par digitālajiem rīkiem, topošie un esošie uzņēmēji var pilnveidot savas aktivitātes, ietaupīt laika resursus, tādā veidā palielinot produktivitāti un, bez šaubām, arī ieņēmumus, pie reizes veicinot darbinieku izaugsmi. Tādējādi, ne tikai paši Latvijas uzņēmumi būs ieguvēji, bet esot un sastrādājoties plecu pie pleca, progresēs arī Latvijas digitālā vide kopumā. Un, kas zina, iespējams, jau mazliet tālākā nākotnē Latvija kļūs par digitālāko valsti pasaulē.                   

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti