Vadošie riepu ražotāji iesaka ziemas riepas novērtēt pēc šādiem principiem:
jānovērtē ziemas riepu protektora dziļums. Latvijā mazākais pieļaujamais protektora raksta dziļums ir 4 milimetri. Izmēriet dziļumu vairākās riepas vietās, tajā skaitā arī pie ārējām malām un vidū.
Pārbaudiet riepas virsmas nodilumu, apskatiet vai gumija nav saplaisājusi.
Pievērsiet uzmanību, vai riepa nav nodilusi nevienmērīgi. Ja tā vairāk nodilusi vidū, iespējams, vainīgs pārāk liels gaisa spiediens.
Ar ko tad ir īpašas ziemas riepas — ārēji jau tādas pašas kā vasaras. Taču ir vairākas atšķirības.
Ziemas riepām ir mīkstāka gumija, tāpēc tā piemērota zemākai temperatūrai.
Lai nodrošinātu labāku saķeri — platas centrālās rievas. Tās īpaši radītas slapjuma un sniega izspiešanai no riepas apakšas.
Protektoram ir vairāk rievu un ribu, līdz ar to drošāk noturēties uz ceļa arī atkalas laikā.
Ziemas riepām ir dažādi tipi, kas paredzēti konkrētiem laika apstākļiem:
cietā sastāva neradžotās riepas piemērotas tīrītiem pilsētas ceļiem un ātrgaitas šosejām.
Cietā sastāva jeb Eiropas tipa ziemas riepas ir universālas, vairāk gan piemērotas braukšanai pa asfalta, mazāk — pa ledu vai sniegu.
Mīksta sastāva neradžotass riepas piemērotas zemām temperatūrām, kā arī apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem.
Mīkstā sastāva jeb Skandināvu tipa ziemas riepām ir mīkstāks gumijas sastāvs. Tas palīdz saglabāt stabilitāti uz apledojuša ceļa. Tās būs arī klusākas un degvielu taupošākas par ziemas riepām ar radzēm. Protektora bloki veidoti ar blīvu lameļu klājumu. Tās lieliski piemērotas Latvijas klimatam taču drošai braukšanai pa ledu labākās, piemērotākās ir ziemas riepas ar radzēm.
Riepas par relatīvi svaigām pieņemts uzskatīt apmēram piecus gadus no to ražošanas brīža. Taču, ja tās ir vecākas, būtu vērts tomēr padomāt par to maiņu.
Riepas ražošanas informāciju var nolasīt no riepu sānu malām — tā ir četrciparu kombinācija ovālā rāmī aiz DOT marķējuma. Pirmie divi cipari norāda ražošanas mēnesi, bet pēdējie divi – ražošanas gada pēdējos divus ciparus.