Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis

Ķīnas ekonomika

Ķīnas loma aizvien pieaug

Šovasar Ķīnas plašsaziņas līdzekļi, atsaucoties uz valsts enerģētikas giganta CNPC sniegtajiem datiem, ziņoja, ka šī Āzijas lielvalsts kļuvusi par pasaulē lielāko gāzes importētāju.

Ķīnas ceļš – no rūpnīcas par lielveikalu?

Par pasaules rūpnīcu tradicionāli uzskatītajai Ķīnai pagājušajā gadā bija negatīva ārējās tirdzniecības bilance ar precēm ar četriem desmitiem pasaules valstu, liecina aģentūras Bloomberg veiktās aplēses.

Ķīnas rūpnieciskā revolūcija ietekmē pasauli

Viena no aktuālākajām mūsdienu tēmām ir tā dēvētā Ceturtā rūpnieciskā revolūcija, kas rietumvalstīs visbiežāk zināma ar nosaukumu Industrija 4.0. Ar šo nosaukumu, kas parādījās pirms dažiem gadiem Vācijā, tiek apzīmēta šobrīd notiekošā pāreja uz principiāli jaunu rūpniecības modeli, kurā dominēs, piemēram, robotizācija, mākslīgais intelekts, tā dēvētais lietu internets un viedās rūpnīcas, kam jānoved pie ražošanas intelektualizēšanas industriālos mērogos, līdz minimumam samazinot cilvēku līdzdalību ikdienas procesos.

Ķīna paredz lēnāku ekonomikas izaugsmi un palielina izdevumus aizsardzībai

Ķīnā svētdien, 5.martā, sācies gadskārtējais Nacionālais Tautas kongress. Informējot par gada laikā paveikto un nākotnes plāniem, Komunistiskās partijas vadība paziņojusi, ka valsts ekonomiskā izaugsme nedaudz samazinās, bet izdevumi militārajai jomai palielināsies, ziņo Latvijas Radio 1.

Latvijai vajadzēs jaunus loģistikas centrus darbam ar Ķīnas kravām

Latvijai, kļūstot par jaunā Ķīnas un Eiropas projekta Zīda ceļš dalībnieci, aizvien aktuālāks kļūst jautājums par jauniem intermodāliem loģistikas centriem, kuros varētu pārkraut un arī komplektēt no Ķīnas nākušās kravas un tālāk tās nogādāt citās Eiropas valstīs. Pašlaik reālākie projekti ir Rail Baltica intermodālais loģistikas centrs Saulkalnē Salaspils novadā un Cargo centrs Jelgavā. Par pēdējo jau parakstīts nodomu protokols ar Ķīnas investoru, un centrs varētu sākt darboties 2020. gadā. Savukārt par Rail Baltica loģistikas centru vēl notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, tāpēc projekts varētu tikt īstenots un pabeigts tikai pēc 2020. gada.

Ķīna un tirgus ekonomikas statuss

Nedēļas nogalē, 11. decembrī, aprit tieši 15 gadu, kopš pasaules patlaban nomināli otra lielākā, bet lielākā pēc pirktspējas paritātes ekonomika Ķīna pievienojās Pasaules Tirdzniecības organizācijai (PTO) un kļuva par organizācijas 143. dalībvalsti. Vienlaikus iestāšanās PTO brīdī Ķīnai tika solīts, ka pēc 15 gadiem tā saņems pilnvērtīgas tirgus ekonomikas statusu, un tagad ir pienācis laiks, kad pārējai pasaulei, ieskaitot Eiropas Savienību (ES), jāizšķiras, uzskatīt vai neuzskatīt Ķīnu par valsti ar tirgus ekonomiku.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide