Avāriju varēja izraisīt nelielas bumbas trieciena vilnis, atrāvušās dzinēja detaļas vai arī noguruma plaisas fizelāžas nesošajās konstrukcijās. Šādus secinājumus izdarījuši Krievijas eksperti, balstoties līdzīgu aviokatastrofu analīzē, kā arī informācijā, kas jau iegūta par sestdien Ēģiptē avarējušo Krievijas laineri.
Lai veiktu pilnvērtīgu aviokatastrofas izmeklēšanu, ar "melno kastu" ierakstu atšifrēšanu vien nepietiks, norādījuši speciālisti. Būs nepieciešams savākt visas atlūzas un no tām atjaunot lidmašīnas aprises.
Iepriekš tieši šādas ekspertīzes rezultātā izdevies pierādīt, ka 1988.gadā lidsabiedrības Pan American avāriju netālu no Lokerbijas, Skotijā, izraisīja kāda pasažiera čemodānā ievietots spridzeklis.
Speciālistiem izdevies noskaidrot, ka Sīnāja pussalā sestdien avarējusī lidmašīna vēl 2001.gadā ar astes daļu atsitusies pret Kairas lidostas pacelšanās un nosēšanās joslu.
Pārbaudot laineri un novēršot defektus, tehniķi mikrobojājumus varēja arī nepamanīt.
Tomēr speciālisti par mazticamu uzskata versiju, ka lidmašīna notriekta no zemes.
Lidsabiedrības Kogalimavia laineris Airbus A-321 avarēja sestdien ceļā no Ēģiptes Šarm eš Šeihas kūrortpilsētas uz Sanktpēterburgu. Dzīvību zaudēja visi 224 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.
Lai gan džihādistu grupējuma Islāma valsts Ēģiptes atzars sestdien paziņoja, ka lidmašīnu esot notriekuši tā kaujinieki, Ēģiptes varas iestādes sliecas uzskatīt, ka katastrofu izraisījuši tehniski iemesli, un arī Krievijas amatpersonas islāmistu paziņojumu vērtējušas skeptiski. Eksperti norāda, ka lidmašīna pazudusi no radaru ekrāniem, atrodoties 9500 metru augstumā, un Islāma valsts kaujiniekiem Sīnāja pussalā nav tādu ieroču, ar kuriem varētu notriekt tik augstu lidojošu lidmašīnu.
Ēģiptes prezidents Abdelfatahs as Sisi, uzrunājot armijas virsniekus, svētdien aicinājis sabiedrību nepārsteigties ar secinājumiem un sagaidīt ekspertu atzinumus par katastrofas cēloņiem.
Ēģiptes, Krievijas un Francijas eksperti sākuši kopīgu izmeklēšanu.