Tāds uzdevums tika apspriests sanāksmē, kuru otrdien organizēja Krievijas prezidenta Vladimira Putina īpašais pārstāvis vides aizsardzības, ekoloģijas un transporta jautājumos Sergejs Ivanovs.
Viens no anonīmajiem avotiem, kas pārzina sanāksmes saturu, atklāja, ka runa galvenokārt ir par sauso kravu pārvadājumiem.
Vienlaikus kāds cits anonīms avots atklāja, ka Krievijas valsts dzelzceļa kompānijas Rossiskije žeļeznije dorogi (RŽD) dots rīkojums kopā ar naftas kompānijām izstrādāt ekonomiski pievilcīgus tarifus.
Iepriekš tika vēstīts, ka Krievija līdz 2018.gadam pārtrauks naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām. To šomēnes, tiekoties ar Krievijas prezidentu Putinu, sacīja Krievijas maģistrālo naftas vadu uzņēmuma Transneft vadītājs Nikolajs Tokarevs.
"Ja pērn tur [Baltijas valstīs] tika pārkrauti aptuveni deviņi miljoni tonnu naftas produktu, tad šajā gadā - pieci miljoni tonnu. Līdz 2018.gadam, tuvāko gadu laikā, mēs kravu plūsmu uz Baltijas valstu rajonu samazināsim līdz nullei. Krausim savās ostās, jo ir jaudu pārpalikums," sacīja Tokarevs.
"Atbilstoši no valdības saņemtajiem norādījumiem mēs pārorientējam kravu plūsmu no Baltijas valstu ostām - Ventspils un Rīgas - uz mūsu Baltijas jūras ostām - tās ir Ustjluga un Primorska, kā arī uz Novorosijsku," viņš paskaidroja.
Šobrīd ir iespējama naftas produktu maģistrāles noslodze 32 miljonu tonnu līmenī, sacīja Transneft vadītājs. "Tas notiks Primorskas virzienā - piegādāsim līdz 25 miljoniem tonnu dīzeļdegvielas - un Novorosijskas virzienā no Volgogradas rūpnīcas un Krasnodaras novada NPZ grupas," piebilda Tokarevs.
Transneft vadītājs sacīja, ka 2016.gadā uzņēmums plāno palielināt naftas transportēšanu pa maģistrālajiem naftas vadiem.