Kā skaidro ATD, šajos gadījumos, pamatojoties uz Krievijas Transporta ministrijas pavēli Nr.301, Krievijas kontroles institūciju pieprasīto dokumentu apjoms un noformēšanas prasības nereti atšķiras no tām, kas ir spēkā Eiropas Savienībā.
Latvija ir vērsusies Krievijas atbildīgajās institūcijās, lai skaidrotu prasības, kādas ir spēkā Eiropas Savienībā attiecībā uz dokumentu noformēšanu, kā arī rosinājusi tuvākajā laikā esošo problēmsituāciju pārrunāt kopējās komisijas sēdē.
Patlaban tiekot gaidīta oficiāla atbilde no Krievijas puses. Tiklīdz atbilde tiks saņemta, Satiksmes ministrija un ATD lemšot par tālāko rīcību.
Kā ziņots, februāra sākumā Latvija saņēmusi oficiālu informāciju no Krievijas par izmaiņām likumdošanā saistībā ar autopārvadājumu kontroli, kas rada būtiskus sarežģījumus Latvijas pārvadātājiem, aģentūru LETA informēja ATD.
Kopš 2015.gada 20.decembra Krievijas kontrolējošās institūcijas pieprasa dokumentus, kuri tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu, un divpusējās atļaujas vairs nav iespējams izmantot gadījumos, ja Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces, kā arī Latvijas muitai jāizpilda prasības, kādas neparedz Eiropas Savienības likumdošana. Pamatojoties uz jaunajām Krievijas Transporta ministrijas pavēlēm, vairākiem Latvijas pārvadātājiem Krievijas kontrolējošās institūcijas piespriedušas bargu naudas sodu, uzsver direkcijā.
Ja pārvadātājam nav visu prasīto dokumentu, Krievijas kontrolējošās institūcijas noformē administratīvo protokolu un piemēro naudas sodu 100 000 rubļu (ap 1200 eiro) apmērā, kā arī pieprasa atļauju, kas derīga trešo valstu pārvadājumu veikšanai.
Lai risinātu radušos situāciju un apspriestu jautājumu par divpusējā nolīguma izpildi, Latvija šā gada pirmajā ceturksnī plāno rosināt Latvijas un Krievijas kopējās komisijas sēdi.