Kravas vilcienu mašīnisti streiku sāks otrdien plkst.15.00 (plkst.16.00 pēc Latvijas laika), bet pasažieru vilcienu vadītāji - trešdien plkst.14.00, paziņojusi GDL.
Arodbiedrība norāda, ka šis streiks ir beztermiņa un ka par darba atsākšanu tiks paziņots 48 stundas pirms tās biedri atgriezīsies pie vilcienu vadības pultīm.
Kā norādījis GDL līderis Klauss Veselskis, šis streiks, domājams, būs ilgāks nekā iepriekšējais, kas maija sākumā turpinājās gandrīz sešas dienas.
"Varat rēķināties, ka šis streiks turpināsies nedaudz ilgāk," preses konferencē paziņoja Veselskis.
Pēdējo desmit mēnešu laikā GDL organizējusi jau astoņus streikus.
Ekonomisti lēš, ka nedēļu ilgs streiks Vācijas dzelzceļu uzņēmumam Deutsche Bahn (DB) izmaksās aptuveni 750 miljonus eiro, taču grūti aprēķināt zaudējumus, kas tiks nodarīti citiem Vācijas uzņēmumiem.
GDL, kas pārstāv aptuveni 20 000 vilcienu mašīnistu, pieprasa algu paaugstināšanu par pieciem procentiem un darba nedēļas saīsināšanu par divām stundām, kā arī tiesības pārstāvēt citus dzelzceļa darbiniekus, piemēram, biļešu pārdevējus un restorānvagonu personālu.
Pēdējā no prasībām patiesībā ir cīņa par ietekmi ar otru dzelzceļa darbinieku arodbiedrību EVG, kas pārstāv 200 000 strādājošo un arī iesaistīta atsevišķās sarunās ar DB par algu paaugstināšanu, taču ietur mazāk agresīvu politiku.
GDL sarunas ar DB nedēļas nogalē kārtējo reizi nonāca strupceļā, un uzņēmuma delegācija svētdien velti gaidīja uz arodbiedrības pārstāvju ierašanos.
Kā apgalvo GDL, tas esot noticis tāpēc, ka DB sestdienas vakarā esot paziņojis, ka sarunas uz dažām dienām pārtrauktas.
Savukārt DB apgalvo, ka arodbiedrība "sagroza faktus" un ka GDL kārtējo reizi atkāpusies no vienošanās, kas gandrīz jau tikusi saskaņota.