Centieni ierobežot dīzeļauto apriti Vācijā nav populāri, jo šajā valstī šāda tipa spēkrati ir ļoti izplatīti, tādēļ valdība nu meklē citus risinājumus. Jaunā vienošanās paredz modificēt ar dīzeļmotoriem aprīkotus auto, lai risinātu piesārņojuma problēmu, kā arī stimulētu auto ražotājus ražot tādus spēkratus, kas motivētu dīzeļauto īpašniekus izvēlēties citu tehnoloģiju automašīnas, izteikusies koalīcijā ietilpstošās Sociāldemokrātu partijas (SPD) priekšsēdētāja Andrea Nālesa.
Sīkāk plāna, kas nodēvēts par "koncepciju tīram gaisam un individuālai mobilitātei pilsētās", detaļas ministri plāno izklāstīt otrdien.
Temats par dīzeļmotoru radīto izmešu kaitīgo ietekmi uz vidi īpaši aktualizēts kopš 2015. gada, kad atklājās, ka Volkswagen un arī citi autoražotāji krāpjas spēkratu ekoloģiskajās pārbaudēs un patiesais kaitīgo izmešu apjoms ir krietni lielāks.
Iepriekš vēstīts, ka kopumā aptuveni 70 pilsētās Vācijā, tostarp Minhenē un Ķelnē, pērn konstatēti augstāks slāpekļa dioksīda līmenis, nekā to pieļauj Eiropas Savienības noteiktās normas, un vides aktīvisti regulāri iesūdz tiesās pilsētu vadību, pieprasot samazināt gaisa piesārņojumu, lai aizsargātu cilvēku veselību.
Tā dēvētās dīzeļgeitas skandāla, kad autoražotāji pieķerti viltojot kaitīgo izmešu emisiju rādījumus, atskaņas Vācijā jau ir manāmas - tur ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu noiets tirgū divu gadu laikā krities par teju 10%.
novēlējums
Irlielāmērāticams
astra