Avārija notika uz vienām sliedēm nelielā līkumā starp Apūlijas reģiona Korato un Andrijas pilsētām. Staciju vadītāji komunicēja tieši ar mašīnistiem, ko Itālijas varasiestādes sauc par novecojušu un "riskantu" sistēmu.
"Es esmu tas, kurš nosūtīja vilcienu ceļā," žurnālistiem paziņoja Andrijas dzelzceļa stacijas vadītājs Vito Pikareta.
"Bija zināms apjukums, vilcieni kavējās, bet es neesmu vienīgais vainojamais," viņš sacīja.
Vienam no vilcieniem bija jāgaida Andrijā, lai palaistu garām no netālu esošās Korato pilsētas nākošo vilcienu. Pēdējā brīdī grafikā kavēšanās dēļ tika iekļauts vēl viens vilciens, kas varēja izraisīt Andrijas dzelzceļa stacijas vadītāja apjukumu.
Vilcienu kavēšanās pastiprinājās pēc tam, kad vienam no Korato nākošajiem vilcieniem vajadzēja braukt atpakaļ, vēsta laikraksts "Repubblica".
57 vecā Pikraetas atbildība tiek izmeklēta, jo viņš signalizēja, ka vilciens drīkst doties ceļā.
Tomēr atbildīgs varētu būt arī Korato stacijas vadītājs Alesio Porčelli, kuru Pikareta esot brīdinājis par tuvojošos vilcienu.
"Repubblica" vēstīja, ka arodbiedrības esot iesniegušas sūdzību, jo līnijā palielinātā satiksme, neparedzot papildu personālu, ir apdraudējums drošībai.
Laikraksts "Corriere della Sera" rakstīja, ka avārija notika līkumā, kur ar ātrumu 100 kilometri stundā braucošajiem vilcieniem bija tikai 50 metri, lai apstātos, kaut arī patiesībā tam vajadzīgi 250 metri.
Izmeklētāji tomēr norādīja, ka staciju vadītāji netiks padarīti pa grēkāžiem, un cilvēka pieļautā kļūda būs tikai sākums izmeklēšanai.
Pēc divu gadu kavēšanās šomēnes bija jāizsludina konkurss par drošības sistēmas modernizāciju un otra sliežu ceļa būvniecību. 55% Itālijas dzelzceļa tīkla sastāv no viena sliežu ceļa.
150 miljoni eiro no Eiropas Reģionālās attīstības fonda 2007.-2013.gada budžetā tika piešķirti otra sliežu ceļa izbūvei, un šis finansējums tikai daļēji ir izlietots, norāda laikraksts La Stampa.
Vides aizsardzības organizācija "Legambiente" norādījusi, ka negadījums varētu būt radies, jo vecajās sliedēs šajā reģionā nav automātiskās bremzēšanas sistēmas. Netiek ziņots, ka avārijas brīdī būtu bijuši slikti laikapstākļi.
Šī ir viena no lielākajām vilcienu katastrofām Itālijas vēsturē. 2009.gadā dzelzceļa stacijā Viaredžo pilsētā gāja bojā 29 cilvēki, kad nobrauca no sliedēm un eksplodēja kravas vilciens, kas veda sašķidrinātu naftas gāzi.