Nogrimusī lidmašīna tika pārmeklēta ar zemūdens videonovērošanas aparatūru no Lietuvas karaflotes kuģa Kuršis sadarbībā ar Klaipēdas Universitāti.
Lietuvas aizsardzības ministrs Jozs Oleks atvainojies Baltijas jūrā avarējušās lidmašīnas An-2 pilotu ģimenēm par slikti koordinēto meklēšanas un glābšanas operāciju.
"Visas nacionālās aizsardzības sistēmas un savā vārdā es vēlētos atvainoties ģimenēm, draugiem un pilotu kolēģiem par to, ka ne viss tika darīts tā, kā būtu bijis jādara, lai nevienam nebūtu nekādu šaubu par meklēšanas un glābšanas operāciju," parlamentā sacīja ministrs.
Saskaņā ar viņa teikto esošais meklēšanas un glābšanas operāciju plāns paredz, ka, tiklīdz tiek saņemts signāls par avāriju, nekavējoties uz notikumu vietu tiek nosūtīts viens helikopters un viens kuģis. Tikmēr tiek sagatavoti citi nepieciešamie pasākumi.
Plāns pēdējo reizi tika mainīts 2009.gadā.
"Diemžēl jāatzīmē, ka šim plānam nepieciešami uzlabojumi. Es ar šādu situāciju iepriekš neesmu saskāries, tāpēc trūkumi nebija redzami," sacīja Oleks.
Viņš paziņoja, ka Lietuvas Bruņoto spēku pavēlniekam Jonam Vītautam Žukam tiks dots rīkojums pārskatīt glābšanas operāciju plāna procedūras.
Jau vēstīts, ka lidmašīna An-2 ar diviem pilotiem bija ceļā no Gēteborgas uz Klaipēdu, kad sestdien pazuda. Kāpēc lidaparāts pazuda, joprojām nav zināms.
Pilotiem Ādolfam Mačulim un Alvidam Selmistraitim bijusi 40 gadu darba pieredze, apliecināja lidsabiedrības Klaipedos Avialinijos direktors Viktors Šišņauskis.
Lidmašīna tika atrasta otrdienas pēcpusdienā Baltijas jūras dzelmē aptuveni 700 metru attālumā no pēdējās pozīcijas, kuru bija fiksējis Zviedrijas radars, kura datus bija nodevis Zviedrijas glābšanas koordinācijas centrs.
papildināta visa ziņa