Iecerētais 2,9 kilometrus garais tunelis ar četrām braukšanas joslām tiks būvēts, lai atvieglotu satiksmi uz autoceļa A303, kas vijas gar pašu vēsturisko pieminekli un savieno Londonu ar Anglijas dienvidrietumiem.
Lielbritānijas transporta ministrs Kriss Greilings norādīja, ka tunelis atvieglos satiksmi un saīsinās braucienu ilgumu.
Sabiedriskā apspriešana, kurā piedalīsies autovadītāji un iedzīvotāji, turpināsies līdz 5.martam.
Tunelis ir daļa no Lielbritānijas valdības plāniem ieguldīt divus miljardus mārciņu (2,3 miljardus eiro) A303 posmu modernizēšanā.
UNESCO un Starptautiskās Pieminekļu un nozīmīgu vietu padomes ziņojumā ir uzteikti ieguvumi no projekta.
Pašlaik noslogotais A303 ceļa posms vijas vien dažus simtus metru no vēsturiskā pieminekļa. Ik dienu gar UNESCO Pasaules mantojuma pieminekli pārvietojas 24 tūkstoši transportlīdzekļu.
Vienlaikus aktīvistu grupa Stonehenge Alliance (Stounhendžas alianse) paziņojusi, ka jebkāds tunelis, kas īsāks par 4,3 metriem, "neatgriezeniski sabojās ainavu". 2015.gada sākto petīciju par to, ka ir nepieciešams garāks tunelis, parakstījuši 17,5 tūkstoši cilvēku.
Organizācijas English Heritage (Angļu mantojums), kas pārvalda monarhijai piederošo vēstures pieminekli, un National Trust (Nacionālais fonds), kam pieder teritorija ap Stounhendžu, arī paudušas atbalstu "pēc iespējas garākam tunelim".
Ideja par tuneli Stounhendžas tuvumā pirmo reizi izteikta 1989.gadā, bet kopš tā laika tā vairākkārt ir atlikta. Pašlaik tiek plānots, ka tunelis tiks atklāts 2020.gadā, bet līdz 2029.gadam tiks pabeigts viss Dienvidrietumu šosejas projekts.
Pirms nepilniem 90 gadiem izbūvētā A303 ir daļēji modernizēta, un pašlaik tā pārsvarā ir šoseja ar četrām braukšanas joslām, tomēr vairāki posmi Stounhendžas apkaimē ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā, kas rada sastrēgumus un ceļa pārslodzi.