Izmeklētāji otrdien var nopratināt Costa Crociere galveno krīžu risinātāju Roberto Ferrarini, kurš saņēma telefonzvanus no kuģa kapteiņa Frančesko Sketino pēc kuģa uzskriešanas klintij. "Pašlaik uzmanība ir tikusi pievērsta kļūdām, kuras pieļāva kapteinis, kurš izrādījās traģiski nekompetents. Bet kurš izvēlas kapteini?" jautāja Deida.
Prokurori ir norādījuši arī uz daudzām problēmām evakuācijā no šī kuģa. "Ir fundamentālā drošības pasākumu problēma: glābšanas laivas, kuras neizdodas nolaist ūdenī, apkalpes locekļi, kas nezina, ko darīt, slikta sagatavotība ārkārtas situācijas vadīšanai, tādi bezjēdzīgi rīkojumi kā absurdais rīkojums atgriezties kajītēs," sacīja Deida.
"Notikušais apjukums parāda neiedomājamu paviršību drošības noteikumu izpildē. Tas ir jāorganizē iepriekš ar mācībām un imitācijām, un tad ārkārtas situācija var būt vadāma," piebilda prokurors.
Kompānijas Costa Crociere kuģis Costa Concordia ar 4229 cilvēkiem 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā. Ir apstiprināta 15 cilvēku bojāeja, un ūdenslīdēji turpina meklēt vrakā 17 bez vēsts pazudušos.
Kuģa kapteinis Frančesko Sketino ir mājas arestā. Kapteinis un viņa pirmais palīgs Čiro Ambrozio, kas ir vienīgie aizdomās turētie izmeklēšanā, tiek apsūdzēti cilvēku nonāvēšanā, avārijas izraisīšanā un kuģa atstāšanā pirms cilvēku evakuācijas pabeigšanas. Šīs apsūdzības gan nav oficiāli izvirzītas.
Dženovā bāzētā Costa Crociere, kas ir ASV firmas Carnival Corp. meitsabiedrība, apgalvo, ka Sketino to esot maldinājis par avārijas mērogu.