Vēstulē Igaunijas premjeram Jiri Ratasam un parlamenta spīkeram Eiki Nestoram EMSA valde norādīja, ka vēlas panākt Rail Baltica tā pašreizējā formā apturēšanu, līdz nebūs skaidrības, cik daudz izmaksās ātrvilcienu līnijas uzturēšana.
EMSA vēstulē uzsvērts, ka Rail Baltica projektam pašlaik nav nekāda biznesa plāna un daudzi transporta biznesā iesaistīti cilvēki netic, ka dzelzceļa savienojums varēs nodrošināt pietiekamu pasažieru un preču plūsmu, lai tas būtu rentabls.
Tāpat jūrnieku arodbiedrība apgalvo, ka 2011.gadā Eiropas Savienība noteica kursu, kurā priekšroka tiek dota jūras satiksmei, tostarp pa iekšējiem ūdeņiem, bet Igaunijai nav savas jūras kravu pārvadājumu flotes.
"Vai ir saprātīgi tērēt simtiem miljonus ātrvilciena līnijai - transporta infrastruktūrai, kas arī turpmāk prasīs nodokļu maksātāju naudu - tā vietā, lai attīstītu jūras transportu, kam tiek dota priekšroka un kas nodrošinātu papildu ienākumus, gan jūras transporta pakalpojumu tirgū, gan ar to saistītajām pakalpojumu jomām uz sauszemes?" retoriski jautāja arodbiedrība.
EMSA ierosinājusi Igaunijas valdībai Rail Baltica paredzēto finansējumu novirzīt jūras transporta attīstībai, tostarp valsts jūras kravu pārvadājumu flotes izveidošanai. "Uz kuģiem un ūdensceļiem praktiski nav nekādu ierobežojumu, no kurienes un uz kurieni preces var piegādāt. Tāpat preču piegādēm šķēršļus neliek autoceļu un dzelzceļa sastrēgumi Vecās Eiropas sirdī," klāstīts arodbiedrības valdes vēstulē.