Aizlieguma mērķis ir uzlabot gaisa kvalitāti pilsētā, un Hamburga ir pirmā pilsēta Vācijā, kur pieņemts šāds aizliegums.
Hamburgā šādām automašīnām un kravas mašīnām būs aizliegts pārvietoties divās ielās, bet ne visā to garumā.
Aizliegums attieksies uz transporta līdzekļiem, kas neatbilst Euro 6 emisijas standartiem.
Varasiestāžu publiskotā informācija liecina, ka mazāk nekā trešā daļa no transporta līdzekļiem ar dīzeļmotoru, kas gada sākumā bija reģistrēti Hamburgā, atbilst Euro 6 emisijas standartiem.
Dīzeļdzinēju radītais piesārņojums ir aktuāls jautājums Vācijā, sevišķi kopš 2015.gada, kad autobūves koncerns Volkswagen izraisīja globālu skandālu, atzīstot, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Hamburgā vecākas vieglās mašīnas un kravas mašīnas ar dīzeļdzinējiem aizliegtas 600 metrus garā Maksa Brauera alejas posmā un 1,6 kilometrus garā Štrēzemaņa ielas posmā Altonas apkaimē.
Jau nedēļas nogalē tur tika izvietotas zīmes, kas norāda uz jauno aizliegumu.
Tomēr aizliegumam būs izņēmumi, proti, vienā no ielām būs atļauti transporta līdzekļi ar dīzeļmotoru, ja tie ir avārijas dienesta transporta līdzekļi, atkritumu izvešanas mašīnas, piegādes furgoni, taksometri vai transporta līdzekļi, kas pieder tur dzīvojošajiem cilvēkiem vai viņu viesiem.
Aizlieguma ierobežojumi un nelielā zona, uz kuru tas attiecas, izsauca kritiku no vides aizstāvju grupām, tostarp Greenpeace.
Pēc garas tiesvedības Vācijas Konstitucionālā tiesa februārī atļāva pilsētām ieviest aizliegumu izmantot transporta līdzekļus ar dīzeļmotoriem.