gadā.Taču birokrātiskie šķēršļi, bažas par izmaksām un citas grūtības tuneļa būvniecības sākumu novilcināja līdz 1999.gadam.Pēc 17 gadiem un vairāk nekā 12 miljardu Šveices franku (10.9 miljardu eiro) iztērēšanas tunelis ir gatavs savam pirmajam braucienam.Uz pirmo ceremoniālo braucienu ieradīsies Vācijas kanclere Angela Merkele, Francijas prezidents Fransuā Olands, Itālijas premjers Mateo Renci un Šveices amatpersonas.Tunelis radīs jaunu transporta artēriju starp ziemeļu un dienvidaustrumu Eiropu, kā arī mazinās satiksmes sastrēgumus un piesārņojumu Šveices Alpos. Kad tas decembrī sāks darbu pilnā apjomā, ceļojums ar vilcienu no Cīrihes uz Milānu Itālijas ziemeļos saruks par aptuveni stundu līdz divām stundām un 40 minūtēm.Pēc tuneļa nodošanas ekspluatācijā garuma ziņā tas pārsniegs 53,8 kilometrus garo Seikana zemūdens tuneli, kas savieno Japānas salas Honsju un Hokaido. 50,5 kilometrus garais Lamanša tunelis starp Lielbritāniju un Franciju tiks nobīdīts trešajā vietā.
Šveicē ar vērienu atklās pasaulē garāko dzelzceļa tuneli
Trešdien Šveicē tiks oficiāli atklāts pasaulē garākais dzelzceļa tunelis, kurš stiepjas 57 kilometrus zem Alpiem.Gotarda bāzes tunelis ved no Erstfeldas centrālajā Ūrī kantonā līdz Bodio dienvidu kantonā Tičīno.Pirmo aptuveno projektu tunelim zem Gotarda pārejas izstrādāja šveiciešu inženieris Karls Eduards Gruners 1947.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.