Komandieris: 74, 76.
Bortinženieris: 74, 76.
Komandieris: Laiks, lukturi. Paceļamies, robeža 190.
Komandieris: Trīs, četri, pieci, nomināls.
Bortinženieris: Uz nomināla.
Bortinženieris: Ātrums aug. Parametri normāli. 130, 150, 170, 190, 210.
Kā paskaidro televīzijas kanāls, sākotnēji lidmašīna ieskrienas, kā paredzēts, palienot ātrumu pa divdesmit kilometriem stundā katrās trīs sekundēs. Tomēr pēc tam, kā redzams no sarunas atšifrējuma, ātrums par šiem pašiem divdesmit kilometriem stundā palielinās vairs tikai astoņās sekundes, it kā kaut kas lidmašīnai traucētu.
Piloti steigā mēģina saprast, kas traucē lidmašīnas priekšgalam atrauties no zemes, bet komandieris, brīdī kad pacelšanās josla strauji tuvojas beigām, dod pavēli izlaist stabilizatoru.
Komandieris: Pacelšanās (Взлетный, domāts pacelšanās režīms - diena.lv).
Bortinženieris: 220, 230.
Otrais pilots: Droši vien, stabilizators.
Komandieris: Pacelšanās, pacelšanās, stabilizators.
Otrais pilots: Ko tu dari?
Komandieris: Pacelšanās.
Bortinženieris: Pacelšanās.
Komandieris: (necenzēts vārds).
Otrais pilots: Andrjuha!
Kā atzīmē televīzijas kanāls, nav saprotams, kāpēc lidmašīnas komandieris nav atdevis pavēli nekavējoties pārtraukt neveiksmīgo pacelšanos, jo jau ieskrienoties bija skaidrs, ka kaut kas notiek nepareizi. Komandas sākt pacelšanos joslas beigās vietā vajadzēja sākt bremzēt: izbraucot uz zemes, visticamāk, tikai salauztas šasijas un daļa pasažieru gūtu traumas, iespējams, smagas, taču avārijas sekas jebkurā gadījumā daudz mazākas.
Tomēr šī lēmuma vietā lidmašīnas komandieris izlēma pacelties. Visticamāk, tieši pret šo lēmumu iebilda otrais pilots, kad kliedza: "Ko tu dari?". Līdz ar to Starpvalstu aviācijas komitejas oficiālajā ziņojumā, visticamāk, par katastrofas cēloni tiks atzītas apkalpes nesaprašanās un kļūda paceļoties, atzīmē Krievija-24.