Pēdējo piecu gadu laikā zīmols kopumā iznīcinājis preces 90 miljonu mārciņu vērtībā. Modes uzņēmumi, tai skaitā Burberry, iznīcina nevēlamas preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.
"Burberry rīcībā ir rūpīgi procesi, lai samazinātu pārpalikumu daudzumu, ko mēs saražojam. Gadījumos, kad nepieciešams iznīcināt preces, mēs rīkojamies atbildīgi un turpinām meklēt veidus, kā samazināt un izvērtēt pārpalikumus," sacīja uzņēmuma pārstāvis.
Pēdējos gadus Burberry smagi strādā, lai padarītu zīmolu atkal ekskluzīvu pēc tam, kad tas izgāja cauri fāzei, kurā viltotāji "līmēja Burberry birkas uz visa, kā varēja", saka modes biznesa pasniedzēja Mančestras Metropolitēna universitātē Marija Malone. Iznīcināt nevēlamās preces ir daļa no procesa, viņa uzsver.
"Iemesls tam, kāpēc viņi tā dara, ir, lai tirgus netiek pārpildīts ar nocenotām precēm. Viņi nevēlas, lai Burberry preces nonāk rokās kādam, kas tās var lētāk notirgot, samazinot zīmola vērtību," piebilda Malone.
Burberry nav vienīgais uzņēmums, kam jārisina jautājums par luksusa preču pārpalikumu.
Uzņēmumam Richemont, kam pieder tādi zīmoli kā Cartier un Montblanc, pēdējos divus gadus nācies atpirkt pulksteņus 430 miljonu mārciņu vērtībā. Eksperti saka, ka dažas šo pulksteņu detaļas tiks pārstrādātas, bet lielākā daļa izmestas.
Vides aktīvistus sadusmo pārpalikumi.
"Neskatoties uz augstajām cenām, Burberry neizrāda nekādu cieņu paši saviem produktiem, smagajam darbam un dabas resursiem, kas ieguldīti, lai tos ražotu," sacīja kāda Greenpeace aktīviste un piebilda, ka lielais preču pārpalikums norāda uz pārprodukciju, un tā vietā, lai samazinātu ražošanu, tie sadedzina labus apģērbus un preces. "Tas ir modes industrijas netīrais noslēpums. Burberry ir tikai aisberga redzamā daļa," viņa sacīja.
MM
trusis nejaukais
Pbums