Ķīna bija pirmā valsts, kas 2019.gadā nolēma aizliegt Boeing 737 MAX izmantošanu pēc divām šī modeļa aviolaineru katastrofām, kas prasīja 346 cilvēku dzīvības.
ASV Federālā aviācijas administrācija šo lidmašīnu izmantošanu aviosatiksmē atļāva novembrī, bet Eiropas Aviācijas drošības pārvalde - janvāra sākumā.
Taču Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien norādījusi, ka tās paustās bažas saistībā ar šo lidmašīnu drošību nav tikušas pilnībā novērstas.
Pārvalde skaidro, ka Boeing veiktajām izmaiņām nepieciešams saņemt apstiprinājumu lidojumderīgumam, pilotiem jāsaņem efektīva apmācība un secinājumiem abu Boeing 737 MAX katastrofu lietās jābūt skaidriem.
Gan Indonēzijas aviokompānijas Lion Air lidmašīnas Boeing 737 MAX 8 katastrofā 2018.gada oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan 2019.gada martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Pēc otrās katastrofas regulatori visā pasaulē aizliedza šī modeļa laineru lidojumus.
Tiek uzskatīts, ka katastrofās bija vainojama modeļos Boeing 737 MAX 8 un Boeing 737 MAX 9 izmantotā automātiskā sistēma, kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, taču neierastos apstākļos sistēma varēja negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēja pacelt atpakaļ.