Visos gadījumos tā esot bijusi organizēta attiecīgo valstu uzņēmumu un potenciālo RB Rail sadarbības partneru interešu pārstāvēšana. Uzņēmumā uzsver, ka šajā gadījumā ir runa par uzņēmumiem, kas apkalpo dzelzceļu kompānijas, nevis pašām dzelzceļu kompānijām. Pašas dzelzceļa kompānijas par sadarbību pagaidām nav runājušas.
Kā ziņots, atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas Aecom 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvijā provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Katras valsts ieguldījums ir atkarīgs no ES līdzfinansējuma lieluma - Rail Baltica projekts var pretendēt uz ES līdzfinansējumu 85% apmērā.
Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail izveidots pērn novembrī, un tā uzdevums ir Rail Baltica dzelzceļa projektēšana, būvniecība un mārketings. Pilnsabiedrības RB Latvija uzdevums ir veikt trases izpēti.