Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministre Kadri Simsone vēstulē Eiropas Savienības transporta komisārei Violetai Bulcai informēja, ka Igaunija gatavojas no 2018.gada kravas automašīnām ieviest nodevas par autoceļu izmantošanu.
Pašlaik Igaunijā kravas automašīnām tiek noteikts gada nodoklis.
Simsone norādīja, ka Igaunija lūgusi EK izskatīt iespēju izbeigt iekasēt kravas automašīnu nodokli pēc tam, kad tiks ieviesta autoceļu izmantošanas nodeva, lai izvairītos no kravas automašīnu aplikšanas ar papildu nodokli. Tomēr ministre paskaidroja, ka ikgadējais kravas automašīnu nodoklis ir obligāts visās Eiropas Savienības dalībvalstīs neatkarīgi no autoceļu izmantošanas nodevām, tādēļ atbilstoši direktīvai to nav iespējams atcelt.
Ministre vēstulē EK informēja, ka valdības kancelejas 2015.gadā veiktas aptaujas rezultāti liecina, ka Igaunijai vispiemērotākais risinājums būtu ieviest autoceļu izmantošanas nodevu preču pārvadāšanas kravas automašīnām, balstot nodevu laikā, ko automašīna pavada uz ceļa. Viņa uzsvēra, ka šādai pieejai ir zemas investīciju un uzturēšanas izmaksas, turklāt tāda tiek izmantota arī Latvijā un Lietuvā, kas kopā ar Igauniju veido autoceļu transporta koridoru Via Baltica.
Igaunija piedāvās iespēju nodevu samaksāt tiešsaistē, kā arī tiks izveidots pārdošanas punktu tīkls, kur autopārvadātāji jebkurā laikā varēs samaksāt nodevu, izmantojot konvencionālās maksājumu metodes.
Līdzīgi Dānijai, Zviedrijai un citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, Igaunija plāno ar autoceļu izmantošanas nodevu aplikt automašīnas, kuru pilna masa ir vismaz 12 tonnas.
Nodevas likmes visām automašīnām būs vienādas neatkarīgi no valsts, kur tās ir reģistrētas, bet būs atkarīgas no dzinēja izmešu klases un asu skaita. Dienas nodevas likme būs 10-12 eiro, bet gada - 700-1300 eiro.
Ieņēmumi no nodevas tiks izmantoti transporta infrastruktūras uzturēšanai, informēja Simsone.
Igaunija un Somija pašlaik ir vienīgās ES dalībvalstis, kas nav ieviesušas autoceļu izmantošanas nodevu kravas automašīnām, kuras pārvadā preces.