Deputāti uzskata - ja vien Ķīna nenodrošinās atbilstību ES izvirzītajiem pieciem tirgus ekonomikas kritērijiem, ES ir jāturpina piemērot antidempinga un antisubsīdiju muitas nodokļi pret Ķīnas precēm arī pēc 2016.gada decembra. Vienlaikus viņi gan norāda, ka ES ir jānodrošina atbilstība Pasaules Tirdzniecības organizācijas (PTO) noteikumiem un jāatzīst Ķīnas kā tirdzniecības partnera nozīme.
Tikmēr Eiropas Komisija (EK) noslēgusi sabiedrisko apspriešanos par to, kā ES rūpniecību un uzņēmējdarbību ietekmētu tas, ja ES likumdošanā Ķīnu atzītu par tirgus ekonomiku. Minētie rezultāti tiks publicēti jūnijā.
Kad Ķīna 2001.gadā pievienojās PTO, tā atzina, ka vēl nav pabeigusi pāreju uz tirgus ekonomiku. Šajā nolūkā Ķīna piekrita tam, ka citi PTO locekļi izmanto "ārpustirgus ekonomikas" metodes, aprēķinot antidempinga nodokļus attiecībā uz precēm, kas tiek ievestas no Ķīnas.
Ķīna uzskata, ka saskaņā ar 2001.gada PTO pievienošanās protokolu 2016.gada 11.decembrī tā automātiski tiek atzīta par tirgus ekonomiku. Tomēr Ķīna pašlaik atbilst tikai vienam no pieciem tehniskajiem kritērijiem, ko ES noteikusi tirgus ekonomikas definēšanai. Aptuveni 80% no ES antidempinga un antisubsidēšanas izmeklēšanām ir vērsti pret precēm, kas tiek ievestas no Ķīnas.