ANO Drošības padome 5.augustā aizliedza no Ziemeļkorejas eksportēt akmeņogles, lai liegtu starptautiski izolētajai valstij iespēju iegūt ārvalstu valūtu, kas nepieciešama tās kodolieroču un raķešu programmas finansēšanai.
Tomēr Ziemeļkoreja kopš tā brīža vismaz trīs reizes vedusi akmeņogles uz Nahodkas un Holmskas ostām, kur tās tika izkrautas un pēc tam pārkrautas kuģos, kuri tās veduši uz Dienvidkoreju vai Japānu, atklājuši informācijas avoti.
Viens informācijas avots kuģošanas nozarē pavēstījis, ka daļa kravas sasniegusi Japānu un Dienvidkoreju pērnā gada oktobrī. Kāds informācijas avots ASV izlūkdienestos apstiprināja, ka akmeņogļu tirdzniecība caur Krieviju ir notikusi, un tā turpinās arī tagad.
"Krievijas Nahodkas osta kļūst par pārkraušanas centru Ziemeļkorejas oglēm," norādīja viens informācijas avots Eiropas izlūkdienestos.
Divi juristi, kuri specializējas sankciju jautājumos, skaidroja aģentūrai Reuters, ka šie darījumi varētu pārkāpt ANO noteiktās sankcijas.
Reuters tomēr nevar neatkarīgi apstiprināt, ka Krievijas ostās izkrautās ogles ir tās pašas, kuras vestas uz Japānu un Dienvidkoreju. Nav arī zināms, vai no šīm ostām uz Dienvidkoreju un Japānu devušos kuģu īpašnieki zina par kravu izcelsmi.
ASV Finanšu ministrija trešdien piemēroja sankcijas viena šāda kuģa īpašniekiem par Ziemeļkorejas ogļu vešanu uz Holmsku 5.septembrī.
Valka