Tā PSRS nopelniem bagātais pilots Oļegs Smirnovs intervijā aģentūrai Interfax neuzskata šo versiju par ticamu, jo tā nav balstīta ne uz kādiem pierādījumiem. Pēc lidotāja teiktā, visu šāda veida informāciju fiksē tā dēvētās melnās kastes, un ja vien būtu pieļauta šāda kļūda, šis fakts, visticamāk, jau būtu publiskots.
O. Smirnovs arī norāda, ka pirms izbraukšanas uz skrejceļa lidmašīnu stāvbremze tiek atslēgta ar īpašu ierīci, un piloti to dara gandrīz automātiski. Pēc tam, lai sāktu kustību, tiek palielināta dzinēju jauda. Ņemot vērā, ka laiks, kamēr lidmašīna izbrauc uz skrejceļa un sāk pacelšanos, nav nekāds mazais, bet riteņu bloķēšanās pārvarēšanai nepieciešama nopietna jauda, „profesionālim ātri kļūtu saprotams, ka notiek kaut kas ne tas. Dzinēja paaugstinātas darbības režīms uzreiz piesaista uzmanību. Tādi gadījumi, protams, ir bijuši daudziem, tajā skaitā arī man, bet tas, ka stāvbremze nav atslēgta, uzreiz piesaista uzmanību. Tādā gadījumā bremze tiek nekavējoties atslēgta, un pacelšanās ir iespējama bez īpašām problēmām. Tas viss fiksējas melnajā kastē, un es nedomāju, ka [izmeklēšanas] komisija nepievērstu uzmanību šādam ierakstam,” izteicies lidotājs.
Otrs fakts, kuram O. Smirnovs pievērš uzmanību: ja vien ir tikuši bremzēti lidmašīnas riteņi, tad praktiski visā lidmašīnas braukšanas ceļā paliktu melnas pēdas no gumijas.
„Papildus visam vēl pastāv kontroles karte, tā dēvētā lūgšana (krieviski – молитва). Tas ir atgādinājums, kas tiek nolasīts pirms katras pacelšanās un nolaišanās, un kurā uzskaitīti vitāli svarīgi aparāti, sistēmas un funkcijas, to ieslēgšana un izslēgšana. Viens apkalpes loceklis lasa sarakstu, bet otrs pārbauda, vai iekārtas atbilst vajadzīgajam stāvoklim. Šajā gadījumā viens pilots nosauktu stāvbremzi, bet otrs pārliecinātos, ka tā ir atslēgta. Un tā tālāk. Arī tas nevarēja nenostrādāt,” nešaubās eksperts.
Viņš arī norādījis, ka šobrīd palikušas vairs tikai divas versijas par katastrofas iemesliem – vai nu tehniska kļūme, vai cilvēciskais faktors, kaut arī sākotnēji šādu versiju bijis ap desmit, tostarp nekvalitatīva degviela. Vienlaikus pilots piebildis, ka katastrofas ārkārtīgi reti notiek tikai viena iemesla dēļ, parasti tās izraisa vairāku cēloņu un iemeslu pārklāšanās.