Vašingtona tā rīkojusies saskaņā ar vispārējo sarunu taktiku pirms ASV prezidenta Donalda Trampa un Ziemeļkorejas līdera Kima Čenuna otrā samita, kas paredzēts februāra beigās Vjetnamā.
ASV uzskata, ka jāturpina izdarīt uz Ziemeļkoreju spiediens ar sankciju palīdzību, lai panāktu no Phenjanas konkrētu apņemšanos likvidēt savu kodolprogrammu un ballistisko raķešu izstrādi.
ICAO, kurā pārstāvētas 192 valstis, uzsākusi sarunas ar Phenjanu par jaunas gaisa līnijas atvēršanu, kas šķērsotu Ziemeļkorejas un Dienvidkorejas gaisa telpu.
Šobrīd lidsabiedrības izvēlas netiešus maršrutus, izvairoties no Ziemeļkorejas gaisa telpas, lai nepakļautu savus reisus apdraudējumiem, ko rada iepriekš nepieteikti raķešu izmēģinājumi.
Ja lidsabiedrības varētu droši šķērsot Ziemeļkorejas gaisa telpu, tās varētu ietaupīt degvielu atsevišķos reisos starp Āziju, Eiropu un Ziemeļameriku. Vienlaikus Ziemeļkoreja varētu atdzīvināt arī savu civilās aviācijas nozari.
ICAO izrādījusi gatavību palīdzēt uzlabot Ziemeļkorejas aviācijas sistēmu, apmācot gan tās militārās, gan civilās aviācijas personālu, Reuters pavēstījuši divi avoti.
Phenjana arī lūgusi ICAO piekļuvi ASV ražotajām aeronautikas kartēm.