Ķīniešu tīkls bija mazs un nesaņēma lielu uzmanību, bet krievu kampaņa bija plaša, otrdien paziņoja "Meta".
Krievu kampaņa izplatīja prokremlisku naratīvu par karu Ukrainā, aptvēra tūkstošiem kontu un lapu dažādās mediju platformās un tērēja vairāk nekā 100 000 ASV dolāru reklāmām "Facebook" un "Instagram".
"Meta" nepiedēvēja šīs kampaņas konkrētām institūcijām Ķīnā un Krievijā vai šo valstu valdībām, bet norādīja, ka konti, kas izmantoti šajās kampaņās, vadīti no šīm valstīm.
"Meta" norādīja, ka likvidētais krievu kontu tīkls ir "lielākā un sarežģītākā Krievijas operācija, ko esam izjaukuši kopš kara sākuma Ukrainā, tā ietvēra vairāk nekā 60 tīmekļa vietņu, kas uzdodas par ziņu organizācijām, kā arī kontus "Facebook", "Instagram", "YouTube", "Telegram", tviterī" un citās vietnēs.
Lai izplatītu prokremlisku naratīvu par karu Ukrainā, tika izmantoti vairāk nekā 2000 "Facebook" kontu un lapu, norādīja "Meta".
Kampaņā tika izmantotas mājaslapas, kas veidotas tā, lai atgādinātu īstus Rietumu medijus, tai skaitā "The Guardian", "The Daily Mail", "Bild" un "Der Spiegel".
"Meta" norādīja, ka krievu kampaņas centieni sevišķi redzami mēģinājumos izplatīt dezinformāciju par Bučas slaktiņu.
Mājaslapa, kas imitēja "The Guardian", publicēja rakstu, kurā apsūdzēja Ukrainu civiliedzīvotāju slepkavību inscenēšanā Krievijas okupētajā Bučā, norādīja "Meta". Atdarinājums nebija perfekts, bet tas liecina par ieguldītajiem centieniem, lai mājaslapa vismaz paviršam lasītājam izskatītos pēc īstas.