Facebook, kas tiek kritizēts par to, ka pieļāvis manipulāciju šajā sociālajā tīklā 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanu kampaņas laikā, paziņoja, ka jaunā politika pieprasīs, lai jebkuros vēlēšanu kampaņas paziņojumos būtu ietverta birka "politiska reklāma" ar to apmaksājušās fiziskās vai juridiskās personas vārdu.
Facebook vadītājs Marks Cukerbergs paziņoja, ka šī pārmaiņa nozīmē to, ka "mēs pieņemsim darbā vēl vairākus tūkstošus cilvēku", un tā notiks šogad pirms ASV Kongresa starpvēlēšanām novembrī.
"Šie soļi paši par sevi neapturēs visus cilvēkus, kas mēģina spēlēties ar šo sistēmu," atzina Cukerbergs savā Facebook lapā. "Tomēr tie padarīs daudz grūtāku jebkuram izdarīt to, ko izdarīja krievi 2016. gada vēlēšanu laikā, un izmantot viltus kontus un lapas reklāmu ievietošanai."
Facebook atsevišķā paziņojumā pavēstīja, ka šīs pārmaiņas palīdzēs uzlabot tīkla caurskatāmību un atbildību.
"Mēs uzskatām, ka tad, kad jūs apmeklējat lapu vai redzat reklāmu "Facebook", ir jābūt skaidram, no kurienes tā nākusi," teikts šajā paziņojumā.
"Mēs arī uzskatām par svarīgu, lai cilvēki varētu redzēt citas reklāmas, kas ievietotas kādā lapā, pat ja tās nav paredzētas viņiem."
Lai panāktu autorizāciju no Facebook puses, "reklāmdevējiem vajadzēs apstiprināt savu identitāti un atrašanās vietu," teikts Facebook paziņojumā.
"Reklāmdevējiem būs aizliegts rādīt politiskas reklāmas [..] kamēr tās nav autorizētas."
Facebook nāca klajā ar šo paziņojumu laikā, kad Cukerbergs gatavojas nākamnedēļ ASV Kongresā atbildēt uz jautājumiem par to, ka 87 miljonu lietotāju datus bez viņu atļaujas var būt izmantojis Lielbritānijas politisko konsultāciju uzņēmums Cambridge Analytica, kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa.