Piloti atkal un atkal sistemātiski sekojuši lidaparāta ražotāja norādītajām ārkārtas procedūrām, kas jāveic šādos gadījumos, zaudējot kontroli pār lidaparātu, bet viņu pūles galu galā izrādījās veltīgas, paziņojis Etiopijas satiksmes ministre, atsaucoties uz izmeklētāju sākotnējo ziņojumu. Ziņojums vēl nav publiskots un pieejams sabiedrībai, taču tas notikšot šonedēļ.
Katastrofā, kas bija jau otrā letālā avārija ar šī modeļa lidmašīnu nepilna pusgada laikā, bojā gāja 157 cilvēki. Cita pēc citas pasaules valstis slēdza savas gaisa telpas reisiem ar šo lidaparātu, un šobrīd, kamēr nav noskaidroti precīzi notikušā apstākļi, Boeing 737 MAX lidaparāti ir dīkstāvē.
- Boeing 737 MAX katastrofas: Gaidītie atjauninājumi programmatūrā gatavi
- Boeing nedienu laikā pie milzu pasūtījuma tiek Airbus
Sākotnējajā ziņojumā vēl neesot nosaukts precīzs avārijas cēlonis, bet jau iepriekš lidojuma datu ierakstītāju savāktās informācijas analīze ļāvusi vilkt paralēles ar pērn notikušo Lion Air avāriju. Arī tur kā iespējamais cēlonis minēta kļūdaina MCAS sistēmas darbība. MCAS drošības sistēma (angliski - The Maneuvering Characteristics Augmentation System), kas ieviesta MAX 8 sērijas lidmašīnās, paredzēta kā automātiska aizsardzība, lai nepieļautu tādu lidmašīnas ātruma un augstuma uzņemšanas leņķa kombināciju, kas var novest pie kritiskas ātruma zaudēšanas, cēlējspēka zaudēšanas un attiecīgi lidaparāta krišanas. Vairākos gadījumos sistēma aktivizējusies nevietā, automātiski "spiežot" lidaparāta purngalu uz leju, kad tas nebija nepieciešams un augstuma uzņemšanas leņķis patiesībā bija normas robežās.
Ar paziņojumu klajā nācis arī Ethiopian Airlines vadītājs Tevolde Gebremariams, norādod, ka "ļoti lepojas ar pilotu profesionālo rīcību", līdz pat beigām nepadodoties un cenšoties izglābt pasažierus.