Tas vēsta, ka "Elron" satiksmi šajā maršrutā varētu sākt šā gada otrajā pusē.
Portāls arī norāda, ka joprojām spēkā ir arī Latvijas piedāvājums, kas sola satiksmi šajā maršrutā sākt drīzāk un lētāk.
Latvija jau sen piedāvājusi ar saviem vilcieniem organizēt vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu par 250 000 eiro gadā, taču Igaunijas lēmumu pieņēmēji norādījuši, ka šim dzelzceļa savienojumam neesot naudas un pēc tā neesot vajadzības, raksta ERR.
"Mēs neesam saņēmuši nekādu atbildi," ERR citē "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Rodžera Jāņa Griguļa teikto.
"Pirms [sava] piedāvājuma iesniegšanas mēs rūpīgi strādājām. Mēs esam veikuši visus pasākumus no savas puses, mūsu vilcieni pat ir aprīkoti ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," sacījis Grigulis.
Taču lēmumi par turpmāko rīcību ir atlikti, viņš norādījis.
"Ja viņi ir gatavi organizēt pasažieru pārvadājumus maršrutā Rīga-Tartu ar mūsu starpniecību un tas šodien kļūtu skaidrs, tad jau pavasara sākumā šajā maršrutā varētu kursēt vilcieni," uzsvēris "Pasažieru vilciena" vadītājs.
"Taču mums ir nepieciešama skaidra nostāja no Igaunijas, ka viņi patiešām vēlas sākt dzelzceļa savienojumu," piebildis Grigulis.
ERR atgādina, ka pirms dažiem mēnešiem kļuva zināms, ka arī "Elron" ir ieinteresēts Rīgas-Tartu dzelzceļa savienojuma izveidē un ka Igaunijas Klimata ministrija no 2024.gada Igaunijas valsts budžeta šim mērķim ir atvēlējusi 300 000 eiro. Latvijas pusei tas bija diezgan negaidīts pavērsiens, un pašlaik vēl nav skaidrs, vai un cik lielā mērā abu kaimiņvalstu pasažieru dzelzceļa operatori sadarbosies šajā maršrutā.
"Plānojām, ka varēsim sākt [vilcienu satiksmi šajā maršrutā] augustā, bet reāli būtu sākt dzelzceļa satiksmi starp Tartu un Rīgu oktobrī," ERR citē "Elron" tehniskā direktora Merta Ērenpreisa teikto.
"Es ticu, ka mūsu sadarbības sarunas ar latviešiem turpināsies," viņš sacījis.
"Sākotnēji plānots maršruta atklāšanai izmantot Igaunijas vilcienu, kas nozīmētu nelielas izmaiņas pašreizējā koncepcijā," norādījis Ērenpreiss.
Pašlaik Igaunijā izmantotie pasažieru vilcieni ir komfortablāki nekā Latvijas vilcieni. Tas, vai tie būs arī ātrāki, būs atkarīgs no dzelzceļa infrastruktūras, un šajā ziņā starp Valgu un Latvijas galvaspilsētu pastāv ierobežojumi, raksta ERR.
"Mūsu vilcieni varētu braukt daudz ātrāk," atzinis Grigulis.
"Jautājums gan ir, ar kādu ātrumu var braukt konkrētos posmos. Ja vēlamies šo ātrumu būtiski palielināt, būs jāatjaunina arī dzelzceļa infrastruktūra," viņš skaidrojis.
Igaunijā pievērš uzmanību arī tam, ka daļa staciju peronu Latvijā joprojām ir zemi, raksta ERR.
Savukārt Igaunijas ziņu aģentūra BNS vēsta, ka "Elron" sācis gatavošanos sertifikācijas procesam, lai tā dīzeļvilcieni "Stadler Flirt" varētu pārvadāt pasažierus Latvijas teritorijā.
"Esam sākuši sagatavošanās darbus vilcienu sertifikācijai, un [2023.]gada pēdējā nedēļā nosūtījām pirmos dokumentus uz Latviju," BNS citē Ērenpreisa teikto.
Viņš norādījis, ka satiksmes sākšana maršrutā Rīga-Tartu ir sagatavošanās posmā, kurā norisinās kontakti ar Latvijas iestādēm, lai vienotos par regulāro reisu nosacījumiem un iespējām.
""Elron" ir ļoti svarīga sadarbība ar Latvijas dzelzceļa nozari un uzņēmumiem. Satiksme maršrutā Tartu-Rīga var sākties tikai abu valstu un dzelzceļa uzņēmumu sadarbībā," sacījis Ērenpreiss.
Viņš piebildis, ka pirms satiksmes sākšanas šajā maršrutā jāatrisina dažādi jautājumi, sākot no personāla un tehniskā nodrošinājuma līdz biļešu pārdošanas sistēmai.
"Pasažieru vilciens" pieder Latvijas valstij, bet "Eesti Liinirongid" - Igaunijas valstij.