Pasažieru vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu nodrošināšana drīzumā nav iespējama, lai gan Igaunijas Klimata ministrija šim mērķim piešķīrusi 300 000 eiro.
"Elron" valdes loceklis Merts Ērenpreiss norādīja, ka ierasti vilcienu kursēšanas grafiki tiek sagatavoti ilgam laikam uz priekšu. Lai varētu sākt satiksmi starp Tartu un Rīgu, "Elron" izmantotie vilcieni "Stadler Flirt" ir jāsertificē darbībai Latvijā. To veic ar Eiropas Dzelzceļa aģentūras starpniecību. Latvijā jāveic arī vilcienu izmēģinājuma braucieni.
Otrs jautājums ir par tāda maršruta darbības modeli, piemēram, vai Igaunijas mašīnists var vadīt vilcienu bez Latvijas mašīnista atrašanās blakus. "Elron" maršruta izveidē ir jāsadarbojas ar Latvijas pasažieru vilcienu operatorkompāniju "Pasažieru vilciens", kas strādā ar zīmolu "Vivi", raksta "Tartu Postimees".
Trešais jautājums ir infrastruktūra, piemēram, prasībām atbilstošas pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas iespējas, peronu augstumi un piekļuve cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Ceturtais jautājums ir nodrošināt tehnisko atbalstu Latvijas teritorijā avārijas vai remonta gadījumiem.
Tomēr viens no vissvarīgākajiem jautājumiem ir par to, kādus ikdienas kursēšanas laikus var piedāvāt Latvijas dzelzceļa infrastruktūras uzturētājs, vēsta laikraksts.
"Elron" pašreizējais mērķis ir pasažieru vilcienu satiksmi starp Tartu un Rīgu sākt septembrī vai oktobrī. Daudz ir atkarīgs no tā, cik ātri tiks veikti sagatavošanās darbi, cik daudz negaidītu jautājumu radīsies un cik drīz Latvijas valdība un uzraugošās institūcijas paveiks savu darbu, uzskaitīja Ērenpreiss.
Pašlaik "Elron" plāno, ka starp Tartu un Rīgu kursēs viens vilciens dienā. Plāns paredz līdz Rīgai pagarināt vilciena maršrutu Tallina - Tapa - Jegeva - Tartu - Valga. Vilciens Rīgā ierastos vakarā un ceļu uz Igauniju atpakaļ sāktu nākamajā rītā.