"Īstenībā Rail Baltica tālāk nevirzīsies. Jā, tiek pirkta zeme, kaut kādi tipi sēž un saņem normālu algu, taču īstenībā projekts stāv uz vietas," Igaunijas radiostacijas Tres raidījumā sacīja Marts Helme.
Viņš arī apgalvoja, ka Rail Baltica projekts esot apstājies EKRE pretdarbības dēļ.
"Un tas lielā mērā ir pateicoties mums, mēs to apturējām," teica EKRE līderis.
Savukārt Marta Helmes dēls, EKRE priekšsēdētāja vietnieks un finanšu ministrs Martins Helme šajā radioraidījumā sacīja, ka saistībā ar Rail Baltica tiek īstenoti Igaunijai vajadzīgi projekti.
"Rail Baltica ietvaros tiek darītas lietas, kuras jebkurā gadījumā nāk ar labu ekonomikai. Iztērētā nauda izmantota viaduktu būvniecībai un tramvaja līnijai Tallinā. Pat ja atlikusī Rail Baltica [projekta] daļa netiks īstenota, tad šī tramvaja līnija uz lidostu, manuprāt, ir laba ideja," teica Martins Helme.
Tikmēr Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) Igaunijas iekšlietu ministra paziņojumu par Rail Baltica projekta neturpināšanu vērtē kā iekšpolitisko retoriku, kas neattiecas uz projektu, bet gan uz valdošās koalīcijas šūpošanu. "Projekts turpinās, un igauņi ir tā aktīvākie atbalstītāji dažādos formātos," mikroblogošanas vietnē Twitter apgalvo Linkaits.
Rail Baltica projekts paredz uzbūvēt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatva satiksmei 2026.gadā.
(Pievienots Latvijas satiksmes ministra komentārs 7.rindkopā.)
Aizsajūsmasaizrāvāselpa
Latvju puika
>:-)