Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 7. novembris
Lotārs, Helma

Baltijas valstu nevalstiskās organizācijas vāc parakstus petīcijai pret sasteigtu Rail Baltica līguma parakstīšanu

Vairāku Baltijas valstu nevalstiskās organizācijas sākušas parakstu vākšanas kampaņu, aicinot atlikt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica starpvaldību līguma parakstīšanu, kas 31.janvārī paredzēta Baltijas valstu premjerministru tikšanās laikā Tallinā.

Petīcija adresēta Igaunijas, Latvijas un Lietuvas premjeriem Jiri Ratasam, Mārim Kučinskim (ZZS) un Sauļum Skvernelim. Tās iniciatores ir Igaunijas sabiedriskā kustība Avalikult Rail Balticust, vides aizsardzības kustība Okoriik Eesti, Latvijas zemes īpašnieku asociācija Latvijas zeme, daba, tauta, Lietuvas Dabas fonds un Lietuvas zemes īpašnieku savienības Pasvales nodaļa.

Dokumentā pausts viedoklis, ka līguma parakstīšana gatavota steigā, un aicināts ņemt vērā, ka tam būs neatgriezeniska ietekme uz nākamajām paaudzēm un vidi.

Petīcijā aicināts atlikt šī saistošā līguma parakstīšanu un dot sabiedrībai iespēju iepazīties ar projekta ekonomisko pamatojumu, paredzamo sociālekonomisko un ekoloģisko ietekmi un finansēšanas noteikumiem. Tajā arī ieteikts izanalizēt alternatīvos variantus un ņemt vērā sabiedrības viedokli.

"Ierēdņu apgalvojumi, ka tautas vietā lēmums jau pieņemts, liecina, ka ar tautu nerēķinās. Pārdomāti jāapspriež iespējas, kā uzcelt Igaunijai labāku dzelzceļu", norādījis kustības Avalikult Rail Balticust pārstāvis Prīts Humals.

Kā ziņu aģentūrai BNS ceturtdien sacījis Lietuvas Dabas fonda vadītājs Edmunds Greims, fonds pievienojas Igaunijas sabiedrisko organizāciju paustajām bažām par projekta Rail Baltica negatīvo ietekmi uz vidi.

"Mēs atbalstām igauņus, jo atzars Tallina-Tartu ir pilnīgi jauns un ļoti labi nožogots. Lietuvas Dabas fondu satrauc tas, ka, izbūvējot šo trasi, Igaunija no dabas viedokļa faktiski tik pāršķelta uz pusēm. (..) Tas nozīmē, ka notiks populāciju fragmentācija, jo dzīvnieki netiks pāri. Iespējams, vairāk jāinvestē "dabas tiltos", pazemes pārejās," spriedis Greims.

Viņš norādījis, ka Lietuvā šai ziņā problēmas vismaz pašlaik nav saskatāmas, bet vienlaikus atzinis, ka fondam vēl nav sīkākas informācijas, kā dzelzceļa trase tiks iežogota pašu valstī un kā tas varētu ietekmēt dzīvnieku migrāciju.

Jau ziņots, 31.janvārī Baltijas valstu premjerministru tikšanās laikā Tallinā iecerēts parakstīt starpvaldību līgumu par Rail Baltica projektu, kas noteiks vispārējos tehniskos parametrus un dzelzceļa līnijas maršrutu, kā arī būvniecības termiņus. Starpvaldību vienošanās ir nepieciešama, jo ir daži jautājumi, kurus kompānijas nevar regulēt atbilstoši projekta īstenošanai izveidotā kopuzņēmuma RB Rail akcionāru līgumam. Līdz 85% no projekta izmaksām segs Eiropas Komisijas finanšu instruments Connecting Europe Facility.

Visu triju Baltijas valstu premjeri jau saņēmuši pilnvarojumu šo līgumu parakstīt. Pēc tam tas vēl jāratificē Igaunijas, Latvijas un Lietuvas parlamentiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits