Boeing norāda, ka uzņēmuma vadība par šo problēmu uzzinājusi pēc Lion Air lidmašīnas katastrofas pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki. Savukārt pēc vairākiem mēnešiem Etiopijā avarēja Ethiopian Airlines lidmašīna Boeing 737 MAX 8 ar 157 cilvēkiem, kas visi gāja bojā.
Pēc šīm katastrofām Boeing 737 MAX 8 lidmašīnu izmantošana pārtraukta visā pasaulē.
Boeing vēsta, ka šķietami standartizēts aprīkojums, kas informē pilotu par neatbilstībām starp uzplūdes leņķa indikatoriem, patiesībā netiek aktivizēts, ja aviokompānijas neiegādājas papildu indikatoru.
Tādējādi lidsabiedrībām, kas šo papildu indikatoru nav iegādājušās, tai skaitā Lion Air un Ethiopian Airlines, netiek nodrošināta šī drošības funkcija.
Nepilnīga uzplūdes leņķa indikatora informācija varētu būt vainojama abu šo lidsabiedrību katastrofās, liekot Boeing 737 MAX 8 lidmašīnai nevajadzīgi aktivizēt drošības sistēmu un nospiest priekšgalu uz leju pat, ja piloti cenšas saglabāt augstumu.