ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) norāda, ka Takata izvairījies no prasību ziņošanas, tostarp pieņēmis lēmumu regulatoram neziņot par diviem negadījumiem, neskatoties uz vairākiem bojā gājušajiem cilvēkiem šo defektīvo gaisa spilvenu dēļ.
NHTSA vēsta, ka uzņēmums šādu uzvedību demonstrējis jau 2009.gadā gan attiecībā pret ASV valdību, gan autoražotājiem, kuri uzstādījuši šos gaisa spilvenus savās automašīnās.
Takata noteiktais 200 miljonu dolāru (182,2 miljonu eiro) naudassods ir visu laiku lielākais, kādu piemērojusi NHTSA.
"Gadiem ilgi Takata ražojusi un pārdevusi defektīvus gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus. Uzņēmums atteicies atzīst, ka tie ir defektīvi," sacīja ASV transporta ministrs Entonijs Fokss.
NHTSA gan norāda, ka Takata pēdējos mēnešos izrādījis ievērojamu sadarbošanos, tāpēc sākotnēji uzņēmumam būs jāmaksā vien 70 miljoni dolāru, bet papildu sods var tikt piemērots, ja tas turpinās pārkāpt pārvaldes prasības.
Tāpat pārvalde izdevusi rīkojumu 12 autoražotājiem ar bīstamajiem Takata gaisa spilveniem paātrināt automašīnu atsaukumus un šiem automobiļiem noteikt augstākā riska prioritāti.
Desmit autoražotāji bijuši spiesti ASV vien atsaukt aptuveni 34 miljonus automašīnu, lai bez maksas automašīnās nomainītu defektīvos gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus.
Tiek uzskatīts, ka pasaulē šī problēma varētu būt skārusi vairāk nekā 50 miljonus automašīnu.
Defektīvs gaisa spilvenu piepūšanas mehānisms var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.