"Gribu saprast, kas notiek, cik tālu viņi ir tikuši. Protams, nemitīgi nav iespējams šos termiņus atlikt," sacīja ministrs, piebilstot, ka tikšanās piedalīsies arī AS "Pasažieru vilciens" pārstāvji.
Tāpat Vitenbergs atzīmēja, ka, pēc viņa rīcībā esošās informācijas, jauno elektrovilcienu tehniskā sertifikācija ir beigusies, kā arī ir veikti izmēģinājumi visās elektrificētajās līnijās Latvijas teritorijā.
Vienlaikus ministrs piebilda, ka jaunie elektrovilcieni joprojām ir "Škoda Vagonka" īpašums.
Jau vēstīts, ka šogad jūnijā "Škoda Vagonka" pārstāvji paziņoja, ka jaunos elektrovilcienus "Pasažieru vilcienam" plāno nodot rudenī nevis vasaras beigās, kā bija plānots iepriekš.
"Škoda Vagonka" pārstāvji skaidroja, ka piegādes grafiku izjauca Krievijas agresija Ukrainā - nācās atteikties no sākotnējā plāna transportēt vilcienu sastāvus pa dzelzceļu, sākotnējās to pārbaudes veicot slēgtā testēšanas trasē. Šīs izmaiņas loģistikā radīja aizkavēšanos, jo jaunie vilcieni ir jāsamontē īrētās telpās Rīgā.
Pēc kompānijā minētā, "Škoda Group" līdz 2023.gada beigām piegādās kopumā 23 vilcienus, atlikušos deviņus vilcienus piegādājot 2024.gada pirmajā pusē.
Tāpat ziņots, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā. Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.