Apsildītos vagonus varēs atpazīt pēc pilna apgaismojuma, bet pārējos drošības nolūkos tiks saglabāts dežūrapgaismojums.
Apsildīto vagonu skaits tiks samazināts 27 vēlajos vakara reisos darba dienās un 22 - brīvdienās.
Aukstajā sezonā salonos gaisa temperatūra elektrovilcienos tiks uzturēta robežās no +14 līdz +16 grādiem.
Lēmums ir balstīts uz pasažieru skaita analīzi šajos reisos, aprēķinot nepieciešamo vagonu skaitu to optimālam piepildījumam.
Tā ir viena no rīcībām, lai "Pasažieru vilciens" varētu apkures sezonā ietaupīt līdz 15% elektroenerģijas un siltumenerģijas, tādējādi īstenojot energotaupības pasākumus publiskajā sektorā.
Kompānijā skaidro, ka līgumā ar Autotransporta direkciju par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos pa dzelzceļu ir noteikts, ka salona gaisa temperatūrai vilcienā ziemā ir jābūt ne zemākai par +14 grādiem, kas saskan arī ar vispārējām higiēnas prasībām. Padodot vilciena sastāvu pasažieru iekāpšanai, gaisa temperatūrai vagona salonā jābūt ne zemākai par +10 grādiem, savukārt +14 grādi jāsasniedz ne vēlāk kā vienas stundas laikā.
Lai samazinātu elektroenerģijas un dabasgāzes patēriņu, "Pasažieru vilcienā" ir veikta arī gaismekļu nomaiņa, optimizēta sadzīves tehnikas lietošana, nomainīti logu bloki jaunajā riteņpāru cehā, noliktavas ēkā ierīkota ventilācija ar rekuperācijas sistēmu, ražošanas telpās apkures periodā gaisa temperatūra samazināta līdz normatīvos noteiktajai minimālajai temperatūrai.
Attālinātās strādāšanas princips ir daļēji ieviests tiem darbiniekiem, kuriem darba pienākumu veikšanai nav jāatrodas darbavietā, un darbiniekiem, kuri nenodrošina pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu.
Jau vēstīts, ka 2022.gada pirmajā pusgadā "Pasažieru vilciens" pārvadāja 6,878 miljonus pasažieru, kas ir par 48,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.