Viņš norādīja, ka drīzumā beigsies līgumi esošajiem pārvadātājiem, tādējādi Autotransporta direkcijai būs jārīko konkurss par visu Latvijas maršrutu tīklu. "Es ceru, ka to 2019. gada laikā izdosies noorganizēt pēc pilnīgi jauniem principiem. Līdzšinējais modelis, kurš tika iedibināts [kādreizējā satiksmes ministra Aināra] Šlesera laikā, paredzēja - jo mazāk ir pasažieru, jo valstij vairāk ir jāpiemaksā par pārvadājumiem," pauda Linkaits.
Viņš skaidroja, ka jaunais modelis varētu paredzēt, ka būs maršruti, kurus valsts vairs nedotēs.
"Tie varētu būt maršruti, kuri ir paralēli dzelzceļam. Kā piemērus es varu minēt Rīga-Jūrmala, Rīga-Jelgava, varbūt arī Rīga-Ogre un tamlīdzīgi. Tādā veidā mēs varētu ietaupīt valsts līdzekļus," stāstīja ministrs.
Jautāts, kā vērtē līdzšinējo Autotransporta direkcijas darbu maršruta tīkla sakārtošanā, Linkaits sacīja, ka direkcija ir ierobežota savā spējā šo tīklu sakārtot, jo "pastāv līgumi un Šlesera laikā iedibinātā formula, pēc kuras pārvadājumos tiek kompensēti zaudējumi".
"Tādēļ līdz šim ir notikusi tikai tāda "kosmētiska" pārvadājumu griešana. Turklāt šī griešana pati par sevi jau par labu nenāk, jo pārvadājumi vietējiem iedzīvotājiem ir nepieciešami. Tādēļ to, ko mēs varēsim izdarīt šīs sistēmas ietvaros, mēs izdarīsim," teica ministrs.
Linkaits arī atzīmēja, ka ir jānodrošina, lai no 2021. gada 1. janvāra Latvijā būtu 21. gadsimtam atbilstoša pārvadājumu sistēma - ar savienotiem reisiem, moderniem vilcieniem, modernu biļešu sistēmu.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.
inga
interesanti
lapsa