Vienlaikus, analizējot šajos iesniegumos paustos argumentus, regulators secinājis, ka vairumā gadījumu pretenzijas lietotājiem ir radušās informācijas trūkuma dēļ. Sniedzot atbildes par tarifu aprēķina kārtību un izvērtēšanas procesu, regulators ir informējis, kā un kādā apmērā tiek noteikti pakalpojumu tarifi.
Regulatora apkopotie dati liecina, ka saņemto sūdzību skaits par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem ar katru gadu palielinās. SPRK pašvaldību regulatoru funkcijas pārņēma no 2009. gada novembra, un togad par ūdenssaimniecības pakalpojumiem saņemtas vien 4 sūdzības, 2010.gadā tādu bija 17, 2011.gadā – 43, bet 2013.gadā – jau 62 sūdzības.
No pērn saņemtajām sūdzībām 15 % bijušas par noslēgtajiem līgumiem, 13 % – par tarifu piemērošanu, 11 % – par pakalpojumu sniegšanu bez licences vai par tarifu, kas nav apstiprināts, 8 % – par ūdens piegādes traucējumiem, kā arī 16 % – saistībā ar namu pārvaldīšanas funkcijām, kas neietilpst regulatora kompetencē.
Izvērtējot sūdzību iemeslus un pārbaudot lietotāju minētos faktus, secināts, ka pamatotas ir trīs sūdzības. Reaģējot uz sūdzībās minētajiem faktiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji ir veikuši nepieciešamos pasākumus, lai to darbība atbilstu normatīvo aktu prasībām. Divi komersanti, par kuru darbību bija pretenzijas, ir iesnieguši regulatoram izvērtēšanai tarifu projektus.
Savukārt pērn par dzelzceļa transporta pasažieru pārvadājumu nozarē sniegtajiem pakalpojumiem SPRK saņemtas vien divas sūdzības, jo sabiedrisko pakalpojumu lietotāji savus priekšlikumus un sūdzības adresē tieši pārvadātājam – AS Pasažieru vilciens vai SIA LDZ CARGO.
Enerģētikas nozarē SPRK kopumā pērn saņēma 98 sūdzības, un no tām lielākā daļa jeb 45 sūdzības bija par elektroapgādes pakalpojumiem, par gāzes apgādi – 28 un 25 – saistībā ar siltumapgādi. Izskatot iesniegtās sūdzības, arīdzan konstatēts, ka tikai 6 % bijušas pamatotas. Tās ir bijušas saistītas ar elektroapgādes pakalpojumu kvalitātes jautājumiem, kā arī ar norēķiniem par pakalpojumu, un visos gadījumos panākts lietotājam labvēlīgs risinājums.