LAU skaidro, ka bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums jau ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošanas darbi un tie ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. No 8901 kilometra melnā seguma valsts autoceļiem tādi ir 48%.
Līdz ar atkušņa iestāšos un gaisa temperatūras svārstībām ap nulli satiksmes intensitātes rezultātā veidojas neprognozējams bedru apjoms. Bedru remontu visā valsts teritorijā veic 60 ceļu uzturētāju remontbrigādes.
LAU norāda, ka avārijas bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir vienīgā šādos laikapstākļos pielietojamā metode bedru remontam. Bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Sagatavotā bedre var būt mitra. Gadījumos, kad labošanas laikā nav iespējams ūdeni novadīt no bedres, ir pieļaujama satiksmes bīstamās bedres aizpildīšana arī ūdenī. Autotransports pāri saremontētajai bedrei var braukt uzreiz pēc darbu pabeigšanas.
Jau ziņots, ka periodā no 1.februāra līdz 9.februārim LAU jau ir salabojis 1229 kvadrātmetrus avārijas bedru par kopējo summu 65 250 eiro.
Atkušņa ietekmi uz bedru veidošanos uzskatāmi uzrāda janvāra statistika - no 1.janvāra līdz 24.janvārim uz valsts ceļiem tika konstatēti tikai 49 kvadrātmetri avārijas bedru, savukārt janvāra pēdējā nedēļā, kad iestājās atkusnis, tika labots jau 601 kvadrātmetrs bedru, skaidro uzņēmumā.