SM skaidroja, ka patlaban vietās, kurās lielākoties taksometru pakalpojumus izmanto ārvalstu viesi, piemēram, starptautiskajā lidostā Rīga, turklāt viņi nav informēti par dažādo cenu piedāvājumu un citām iespējām izmantot taksometru pakalpojumus. Nereti rodas situācijas, ka pasažierim tiek pieprasīta nesamērīgi augsta maksa par braucienu. Par šādiem gadījumiem SM ir informējusi Ekonomikas ministrija, starptautiskā lidosta Rīga un Rīgas plānošanas reģions.
Šā gada jūlijā SM notika divas starpinstitūciju sanāksmes, kurās piedalījās Autotransporta direkcijas, starptautiskās lidostas Rīga, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Tieslietu ministrijas, Konkurences padomes, Valsts policijas, Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Rīgas plānošanas reģiona, Ekonomikas ministrijas, Latvijas taksometru arodbiedrības pārstāvji.
Sanāksmē kompetento institūciju pārstāvji informācijas par braukšanas maksu trūkumu identificēja kā vienu no aktuālām problēmām.
Tāpēc, lai uzlabotu pasažieru informēšanu par braukšanas maksu, SM rosina veikt grozījumus noteikumos, paredz noteikt papildus informācijas izvietošanu uz transportlīdzekļa virsbūves, uzrādot maksimālo maksu par desmit kilometru braucienu. Šo maksu veidotu uz transportlīdzekļa virsbūves norādītās maksimālās nolīgšanas maksas, maksimālās maksas par braucienu un maksimālās maksas par laiku aprēķins. Plānots, ka šī prasība stāsies spēkā līdz šā gada novembrim.
Vienlaikus ar noteikumu grozījumiem noteikts, ka, nolīgstot taksometru stāvvietā vai ārpus tās, vai apturot taksometru uz ielas, pirms brauciena uzsākšanas autovadītājam ir pienākums informēt pasažieri par provizorisko brauciena maksu. Savukārt nolīgstot taksometru, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo aplikāciju, pirms brauciena uzsākšanas par provizorisko brauciena maksu pasažieri informē tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējs.
VVZ