Ministrs secina, ka faktiski ostu valdes locekļiem ir līdzīga loma kā valsts kapitālsabiedrību padomes locekļiem, tāpēc būtu jāizlīdzina arī algas. "Satiksmes ministrija jau sākusi darbu pie attiecīgiem grozījumiem normatīvajā bāzē, lai mainītu atalgojumu ostu valžu locekļiem," LNT ziņām atklāja Tālis Linkaits. Tiesa, tā kā valstī pēdējos gados strauji aug vidējās algas, pēc kurām nosaka padomes locekļu atalgojumu, tad šī atalgojuma apmērs šogad strauji pietuvojies ostas vadības algām, kas bija nemainīgas jau daudzus gadus un iepriekš gan būtiski izcēlās uz citu algu fona. Ja pieņem, ka lielas kapitālsabiedrības padomes loceklis saņem maksimāli iespējamo algu, kas šogad būtu aptuveni 3000 mēnesī, tad ostās valdes locekļu alga varētu mazināties par aptuveni 20%, jo šobrīd tā ir ap 3800 tūkstoši eiro.
Rīgas Brīvostas ilggadējais valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks savukārt uzskata, ka esošās algas ir pamatotas un gribētu dzirdēt argumentus algu samazinājumam. Savukārt Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs LNT ziņām atgādināja, ka ostu valdes locekļi lemj par aktīviem vairāku simtu miljonu eiro apjomā. "Ja domājat, ka tur ir jēga likt tādus bezdarbniekus, tad diez vai tas būtu gudri. Tā nekur pasaulē nedara," viņš norādīja. Savukārt Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Vilnītis bažījās, ka mazinot algas, būs grūtāk atrast zinošus cilvēkus. "Mums ļoti svarīgi, ka valsts sekretāri šeit strādātu, ka viņi ir ieinteresēti. Viņi saņem, manuprāt, samērīgu atalgojumu," skaidroja Jānis Vilnītis.
Rīgas un Ventspils ostās katrā strādā astoņi valdes locekļi, bet Liepājā – deviņi.
Kas tam dos
Raimonds
Tās nav algas, tās ir barotnes