Ronis atzīst, ka infrastruktūras attīstības projekta Krievu salā īstenošana ir Rīgas ostas būt vai nebūt jautājums. "Ceru, ka to ļoti labi saprot arī Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB). Ja projekts netiek īstenots, tas būtu milzīgs zaudējums, jo kravas zaudētu gan osta, gan dzelzceļš," skaidro ministrs.
Ronis norādīja, ka vairākkārt vērsis Ministru prezidenta Valda Dombrovska (V) un finanšu ministra Andra Vilka (V) uzmanību Krievu salas projektam.
Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) līdz 27.martam skatīs Vācijas kompānijas Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft sūdzību par 88,71 miljona latu vērto Rīgas brīvostas pārvaldes konkursu par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā, liecina biroja interneta mājaslapā pieejamā informācija.
Jau ziņots, ka Vācijas uzņēmums arī iepriekš bija apstrīdējis IUB Rīgas brīvostas pārvaldes lēmumus, ar kuriem par uzvarētāju daudzmiljonu konkursā tika atzīta pilnsabiedrība BMGS S. IUB aizliedza slēgt līgumus, taču brīvosta ikreiz no jauna konkursā par uzvarētāju atzina BMGS S.
Pēdējo sūdzību par brīvostas pārvaldes lēmumu Vācijas kompānija IUB iesniedza 2.februārī un birojs to sākotnēji plānoja izskatīt līdz 27.februārim, taču jau februāra vidū biroja vadītāja un IUB Metodoloģijas departamenta direktore Dace Gaile norādīja: šī ir ļoti apjomīga sūdzība, tāpēc nevar izslēgt, ka būs nepieciešams arī ilgāks laiks lēmuma pieņemšanai. Iespējams, no pusēm varētu tikt pieprasīta arī papildu informācija.
Infrastruktūras attīstības projekts Krievu salā, kurš patlaban atkārtoti tiek skatīts IUB, jāvērtē valdības līmenī, pretējā gadījumā valsts var zaudēt Eiropas Savienības līdzfinansējumu un osta zaudēs apmēram 60% ogļu kravu, kuras paredzēts vest no Krievijas, uzskata Rīgas ostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.
Krievu salas projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu.
Projekta galvenais mērķis ir novērst ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju, jo patlaban lielākā daļa Rīgas brīvostas aktivitāšu notiek Andrejostā un Eksportostā, kas atrodas Rīgas vēsturiskā centra tiešā tuvumā Daugavas ziemeļu krastā.
Lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā.