Kā ziņots iepriekš, modernizācijas darbu līgumam iepriekš bija paredzēts Kohēzijas fonda līdzfinansējums 85% apmērā no attiecināmo izdevumu summas un 70% no kopējās plānotās līguma summas. No vilcienu modernizētājiem gan plānots pieprasīt soda naudu, kas tuvosies 10% no darījuma summas. Konkrētas zaudēto ES līdzekļu summas PV pagaidām nenosauc.
Lubāns gan uzsver, ka līdzekļi, kas tika apgūti no Kohēzijas fonda, šim projektam ir liels ieguvums, jo modernizēšanai līdzekļi būtu nepieciešami jebkurā gadījumā.
"Ņemot vērā pārceltos termiņus un to, ka līdzekļu attiecināmība varēja būt tikai līdz pagājušā gada beigām, nedaudz vairāk nekā desmit miljoni eiro jeb gandrīz 50% no šī projekta vērtības ir līdzfinansējums, kuru iegūstam no Kohēzijas fonda un attiecīgi no valsts sadaļas. Atlikusī summa mums ir jāmeklē pašiem, un, visticamāk, tie būs ilgtermiņa kredīti, ņemot vērā modernizēto vilcienu kalpošanas periodu un attiecīgos nolietojuma procentus. Gribu uzsvērt, ka šie vairāk nekā desmit miljoni Kohēzijas fonda līdzfinansējuma ir uzņēmuma ieguvums," sacīja Lubāns.
Jautāts, cik daudz nāksies aizņemties, viņš skaidro, ka jāsagaida projekta beigas. Visa projekta vērtība ir 22 miljoni eiro, turklāt vēl esot stāsts par soda naudām, kas tiks rēķinātas ražotājiem par nokavētajiem termiņiem. Tie gan tiks rēķināti tad, kad projekts tiks pabeigts.
"Patlaban nesauksim nekādus skaitļus, jo soda naudas tiek rēķinātas par periodu, kas ir nokavēts. Nodošanas brīdis nav vēl noticis, līdz ar to nevaram pateikt konkrēto brīdi, taču soda naudas tuvosies 10% no darījuma summas," uzsver PV valdes priekšsēdis.