Visvairāk patērētāji ir vērsušies pēc palīdzības ar sūdzībām par avio pakalpojumiem - 456 iesniegumi, kas ir par 34,9% vairāk nekā 2019.gada aprīlī, kā arī par izklaides, sporta un atpūtas pakalpojumiem - 85 iesniegumi, kas ir par 88,9% vairāk nekā pērn aprīlī. Par tūrisma pakalpojumiem saņemti 57 iesniegumi salīdzinājumā ar 18 iesniegumiem gadu iepriekš jeb aptuveni trīs reizes vairāk.
Salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaudzis pieprasījums arī pēc PTAC konsultācijām. Šā gada aprīlī PTAC sniedzis 13 899 konsultācijas, kas ir par 19,4% vairāk nekā 2019.gada aprīlī, kad PTAC ir sniedzis 11 637 konsultācijas.
Šā gada aprīlī visvairāk patērētāji ir vērsušies PTAC ar jautājumiem par tūrisma pakalpojumiem - gandrīz trīs reizes vairāk, PTAC sniedzot 426 konsultācijas, salīdzinājumā ar 2019.gada aprīlī sniegtajām 147 konsultācijām. Patērētāji vēlējās noskaidrot kādas ir viņu tiesības gadījumos, ja tūrisma operators par nenotikušo ceļojumu neatmaksā samaksāto naudu vai atmaksā to tikai daļēji, kā arī kā rīkoties ja tiek piedāvāti tikai ceļojuma vaučeri.
Ņemot vērā lielu skaitu atcelto avio reisu, būtisks sniegto konsultāciju skaita pieaugums ir novērojams arī aviopakalpojumu jomā. Šā gada aprīlī PTAC šajā jomā ir sniedzis 234 konsultācijas salīdzinājumā ar 82 sniegtajām konsultācijām 2019.gada aprīlī.
Patērētāji vērsās PTAC ar jautājumiem kā rīkoties, kad aviokompānijas neatmaksā naudu par atceltajiem lidojumiem un nepiedāvā iespēju pieteikties naudas atmaksai vai nosaka arvien jaunus naudas atmaksas termiņus.
Tāpat salīdzinājumā ar pagājušo gadu vairāk nekā četras reizes pieaugušas PTAC sniegtās konsultācijas izklaides, sporta un atpūtas pakalpojumu jomā. 2019.gada aprīlī sniegtas 36 konsultācijas, bet šā gada aprīlī - 167 konsultācijas. Patērētāji vēlējās uzzināt kā rīkoties situācijas, kad pasākuma organizators pārceļ pasākumu uz laiku, kurā to nav iespējams apmeklēt. Tāpat patērētāji interesējās par rīcību saistībā ar sporta klubu abonementu, kuru nebija iespējams izmantot visu sporta klubu darbības apturēšanas dēļ.
PTAC šogad nav saņēmis sūdzības par jaunizveidotajiem interneta veikaliem, bet turpina saņemt sūdzības par jau iepriekš interneta vidē zināmiem komersantiem. Lielākoties patērētāji vēršas ar sūdzībām par preces nepiegādāšanu iepriekš solītajā termiņā. Tāpat patērētāji sūdzējušis par situācijām, kad komersanti vilcinās ar naudas atmaksu par nepiegādātajām precēm. Piemēram, situācijām, kad pārtikas pasūtījumu piegādā tikai daļēji.
PTAC aicina patērētājus būt saprotošiem un ņemt vērā ārkārtējās situācijas izaicinājumus komersantiem un atgādina, ka strīda gadījumā patērētājam vispirms ir jāvēršas pie komersanta un jācenšas vienoties par kopīgu risinājumu.
Šā gada aprīlī PTAC ir vērsušies arī vairāki komersanti ar informācijas pieprasījumiem saistībā ar sejas masku un respiratoru ievešanu Latvijā, ražošanas uzsākšanu un atbilstības dokumentāciju.
Jau ziņots, ka 2019.gada aprīlī PTAC ir saņēmis 1334 sūdzību iesniegumus no patērētājiem.